Основният автомобилен бизнес на германския гигант Volkswagen може да отслабва, но той успя да постави рекорд по продажби на неочакван продукт през 2024 г. - наденички.
Цели 8 552 000 единици от вурстовете на VW са били продадени в столове и супермаркети през миналата година. Това включва и популярния къривурст, произвеждан от 1973 г. в завода във Волфсбург, отбелязва агенция ДПА.
Компанията обяснява рекорда на новите варианти, като наденицата за хот-дог, лансирана през 2021 г., от която са продадени почти 2,18 милиона бройки миналата година.
Традиционният къривурст пък дори си има собствен код в инвентарната система на VW: 199 398 500 A.
Той за кратко предизвикаха национален политически дебат, след като автомобилният производител спря да продава месо в една фабрична столова във Волфсбург през 2021 г. като част от социално усилие за намаляване на консумацията на месо.
Бившият германски канцлер Герхард Шрьодер, който е от Долна Саксония, осъди този ход като атака срещу традиционния германски начин на живот и нарече вурста "енергийната батерия на квалифицирания фабричен работник".
Данните за продажбите на наденици бяха обявени във вътрешно съобщение до работниците на VW, публикувано от работническия съвет на компанията. Предишното най-добро постижение беше от 2023 г. и беше с 200 000 бройки по-слабо.
Това означава, че групата Volkswagen, най-големият автомобилен производител в Европа, е продала почти толкова наденици, колкото автомобили.
За разлика от бума в продажбите на вурстове, продажбите на автомобили се свиха с 2,3% през 2024 г. до 9,03 милиона модела във всички марки, които включват също Audi, SEAT и Škoda.