Много отдавна в туризма вече не става дума просто за продажба на стая за нощувка или пътуване до забележителности. Задачата на бизнеса е да продава преживяване, да продава мечти. Туристите все повече търсят емоцията и онова незабравимо място, с което да се похвалят пред свои близки и познати след почивката. А с пренасищането на пазара с хиляди хотели, туристически агенции и дестинации, предизвикателство за собствениците на бизнес е да се отличат от конкуренцията.
Разбира се, ролята на директната реклама в туризма не трябва да се подценява. Днес, обаче, туристическият бизнес трябва да отделя все повече внимание и на други, алтернативни методи за реклама - креативни и не толкова натрапчиви. Тъй като хората вече са по-скептични към всеки, който се опитва да им продаде нещо, възниква въпросът как тогава да ги накараме да отседнат в нашия хотел, да резервират пътуване с нашата туристическа агенция?
Блогърството: просто хоби или мощен канал за реклама
Чудесен начин да накарате туристите да ви се доверят е чрез работа със специализирани блогове за пътуване и туризъм, в които различни хора споделят своите лични преживявания, впечатления и истории. И тъй като зад всеки блог стои отделна личност, хората са много по-склонни да се доверят на този човек, който разказва от първо лице за добрите и лошите страни на своите преживявания.
Безспорно е, че най-добрата реклама, особено в туризма, е рекламата "от уста на уста". Е, може да приемете блогърството като дигиталния вариант на рекламата "от уста на уста". Блогърите не са просто хора, които пишат за личните си преживявания. Те са интернет личности с влияние, те са лидери на мнение с хилядна аудитория, която им се доверява, защото те не се опитват да продават или да изхитрят читателите си. Те се опитват да им помогнат. И ако вашият туристически бизнес стане част от тяхното преживяване, от техния съвет за добър начин за прекарване на почивката, няма по-силна препоръка от тази.
В световен мащаб професията "блогър" е добре призната и разпространена. В туризма, работата с блогъри представлява партньорство между тях и компания, при което блогърът разказва за определен хотел, екскурзия, забележителност или цяла дестинация. Бизнесът получава едно "експертно" мнение и препоръка, споделени пред хилядна аудитория, креативен поглед върху продукта си, различна гледна точка и пакет от експертни умения.
Ако успеете да спечелите доверието на влиятелен блогър, печелите неговата аудитория.
Не е случайно, че много туристически конференции като World Travel Market и ITB отделят все по-голямо внимание на блогърството и партньорството между бизнеса и блогърите. Светът отдавна е осъзнал силата на безпристрастното и автентично мнение. В България също започва да се осъзнава нуждата от този тип реклама. Съществуват десетки български блогъри, пишещи за пътуване, които могат да помогнат на бизнеса да се "рекламира" без да се натрапва.
Това е може би една от най-ефективните дългосрочни стратегии, които могат да помогнат на един малък, но уникален бизнес да достигне до по-голяма аудитория. Замислете се, какво не бихте дали, за да достигнете до силно заинтересована от пътуване публика, търсеща постоянно идеи за нови приключения и дестинации. Отговорът е ясен, а ползите много.
Силата на фирмения блог
Друг подценяван, но също толкова силен канал за реклама в туризма е фирменият блог. Като част от маркетинга чрез съдържание, полезната и ценна информация, която предоставяте безплатно на своята аудитория, може да ви доведе много нови клиенти.
Страхотен пример в това отношение дават туристическата агенция Loyal Travel и хотел Екстрийм в Пампорово. Със своите блогове, те дават на потенциалните си клиенти ценни съвети и идеи за пътуване. Така не само успяват да си спечелят доверието на публиката, но и да си докарат свеж трафик към уебсайта и да рекламират продуктите си чрез съдържанието, което споделят. Тази "реклама" също не е толкова натрапчива, а и остава актуална в продължение на много дълъг период от време. Да не забравяме, че туристическото търсене все по-често започва в Google.
Затова преди да планирате следващата си рекламна кампания, помислете дали не е време да обърнете нужното внимание на блогърсвото и индиректната реклама чрез съдържание.