Колективно писмо от 25 посланици от цял ​​свят, адресирано до американските законодатели и администрацията на президента Джо Байдън, срещу въвеждането на данъчни облекчения за американските производители на електрически превозни средства и батерии беше публикувано на 30 октомври, съобщи Reuters.

Европейският съюз, Канада, Япония, Мексико, Франция, Южна Корея, Италия и други държави се изказаха пред американските законодатели, че новото предложено от САЩ данъчно облекчение за електрически превозни средства нарушава международните търговски правила.

САЩ: До 2030 г. половината новопродадени коли да са електрически

САЩ: До 2030 г. половината новопродадени коли да са електрически

Целите ще са доброволни, поне засега

Конгресът на САЩ обмисля нова данъчна субсидия от 12 500 долара. От тази сума 4500 долара са за електрически превозни средства, произведени в Америка, и 500 долара за батерии, произведени в Америка. Тоест, според новото законодателство само колите, произведени в Съединените американски щати, могат да разчитат на новите стимули.

Общо по тази линия се планира да се разпределят обезщетения на обща стойност 15,6 милиарда долара, които ще се използват в продължение на 10 години. На първо място, парите ще бъдат използвани от трите най-големи американски производителя: General Motors, Ford Motor и Stellantis NV.

Според документа след 2027 г. се предвижда въвеждане на данъчен кредит от 12 500 щатски долара. Канада и Мексико направиха отделни изявления миналата седмица срещу плана. Държавният департамент на САЩ обаче отказа коментар в събота. Предложението е подкрепено от президента Джо Байдън, Обединените автомобилни работници (UAW) и много демократи в Конгреса.

Колко ще струва реално преходът към електрически автомобили?

Колко ще струва реално преходът към електрически автомобили?

Суровини, батерии, инфраструктура - разходите са за стотици милиарди само в САЩ

На тези намерения се противопоставят и големите международни автомобилни производители, включително Toyota, Volkswagen, Daimler, Honda, Hyundai и BMW.

Посланиците на страните, които включват още Полша, Германия, Швеция, Испания, Австрия, Холандия, Белгия, Кипър, Ирландия, Малта, Финландия, Румъния и Гърция, заявиха, че законодателството ще навреди на международните автомобилни производители.