Решени сме на всички мерки, за да спрем този тренд, това покачване на смъртността по пътищата. Това каза вътрешният министър Валентин Радев след извънредно заседание при премиера Бойко Борисов във връзка с войната по пътищата.
Радев посочи, че има завишаване на катастрофите. "През последните няколко месеца има повишаване на смъртните случаи по пътищата", констатира той. Радев каза още, че са били обсъдени бързи мерки за спиране на това покачване на смъртните случаи.
"Имаме вицепремиер по демографията от една страна се опитваме да запазим хората, от друга страна - хора умират по пътищата и нещо трябва да се направи. Затова водихме много сериозен дебат", каза още той.
По думите му са били набелязани различни мерки - една от тях е промяна в законодателството - разделяне на Закона за движение по пътищата. По думите му има специална наредба, свързана с контрола на използваните наркотични вещества, как да бъде контролирани водачите е друга тема.
"Дадени са много кратки срокове, буквално понеделник е единият. Всеки ден мрат млади хора по пътищата. Това нещо трябва да бъде спряно", заяви Радев.
Министърът на транспорта Ивайло Московски каза, че е направен детайлен анализ на всички видове контролни органи и функциите, които имат за извършване на контрол на пътя.
"Имаме ангажимент в рамките на една седмица да съгласуваме с колегите си или варианти за обединение на такива контролни органи с цел единствено повишаване на тяхната ефективност, по-добро мотивиране на контролиращите, по-добро оборудване, по-добро обезпечаване и респективно по-добри резултати", допълни Московски.
Той бе категоричен, че ще работят активно по законодателната инициатива. "Законът за движение по пътищата е един от най-често ремонтираните закони. Ясно е, че в този си вид не дава резултатите, които очакваме и ние и обществото. Подходът, който приехме, е да бъде разделен на две или на три части. Ще има отделен закон, който ще касае чисто движението по пътищата - маркировка, пътни знаци и начин на придвижване.
Втората му част ще касае техническите изисквания към превозните средства - категориите превозни средства. Ако обособим трета част - тя ще бъде за начините, видовете обучения, подготовката на водачите", уточни Московски.
Той посочи, че мерките в ИА "Автомобилна администрация" дават добри резултати. През така наречените "бели стаи" или обособени терминали за изпит за придобиване на правоспособност за водач на моторно превозно средство, са преминали близо 20 хиляди души.
Припомняме, че терминалите са шумо и звукоизолирани, и са снабдени със съответната техника, която не позволява комуникация по време на провеждане на изпита. Те функционират от около месец и половина.
Тези терминали са само на територията на ИА "Автомобилна администрация". Той бе категоричен, че мерките с въведените така наречените "бели стаи" гарантират прекъсването на нелоялните практики.
kristi3
на 27.05.2017 в 22:48:33 #4Години наред, вече близо две десетилетия, основната задача на контролните органи не е да контролират и да има натиск върху нарушителите, а да гледат как да се приберат с повечко рушвет след дежурство. Вместо да са на конфликтните точки по пътищата, те се крият зад храсти и дебнат като шумкари, когато спрат нарушител гледат какво могат да измъкнат, а не да упражнят контролните си правомощия. Сигурно не всички са такива, но след като фразата "И кво ше правим сега" се е превърнала в нещо като нарицателно за тези служители, то вероятно има защо. Но както добре знаем, всяко действие си има своите последствия. Сега плащаме данък, кървав данък за безхаберието властващо навред.
pinku
на 27.05.2017 в 17:18:47 #3Mithrandir Това е самата истина. Контролът е разковничето но Борисов не иска да пипа любовта си (МВР), защото така си го харесва.
Mithrandir
на 27.05.2017 в 14:26:38 #2Офф, пак ще боряр реални проблеми със закони. Въпросът не е в закона, а в това, че няма кой да следи дали се спазва. Освен това не правят никакви облекчения за разумните водачи. А примерно можеха да увеличават застраховката на водач с ПТП-та няколко пъти, а на водачите без ПТП-та да ги намаляват няколко пъти. Начини много, но за целта трябва да има някой интелегентен, който реално иска да реши проблемите.
andro43
на 27.05.2017 в 11:08:09 #1Има и по-лесен начин да се намали смъртността по пътищата! Водачите които превишават допустимата скорост се наказват с демонтиране на 5-тата предавка на автомобила, при повторно нарушение се демонтира и 4-тата................При демонтиране и на 1-вата водачът получава свидетелство за бутач на превозно средство!