От гражданската и обществена организация "Спаси София" настояват за оставката на заместник-кмета по транспортни въпроси в Столична община (СО) Евгени Крусев.

Крусев не хвърля оставка заради недовършен обект

Крусев не хвърля оставка заради недовършен обект

Той заяви, че може да каже дали ремонтът му харесва след като бъде завършен

Според тях Крусев е човекът, отговорен и натоварен по закон и длъжностна характеристика да подписва решенията за предстоящите ремонти в София. Той е трябвало да бъде наясно, че има конфликт в законността на това, което се опитва СО да извърши.

Киргин Борисов от "Спаси София" коментира за news.bg, че един от поводите за недоволството им е, че има сериозно нарушение на Закона за обществените поръчки (ЗОП), извършено от Столична община.

Представителят на гражданската организация обясни, че тяхното желание (на Столична община - б.р.) "да извършат малка промяна в центъра на София", ги е вкарало в доста сериозно нарушение на ЗОП".
Ситуацията е такава, че при критериите в избор на изпълнител на ремонта е отстранена една от фирмите, която е кандидатствала, имайки предвид "Джи Пи Груп
".

Зам.-кметът по транспорта не познава добре Закона за обществените поръчки
Обновена

Зам.-кметът по транспорта не познава добре Закона за обществените поръчки

Столична община е променила изискванията за ремонта на бул. "Граф Игнатиев"

Припомняме, фирмата "Джи Пи Груп" извършва ремонта на улица "Граф Игнатиев" и пространството около църквата "Свети Седмочисленици", около които се разрази един от най-сериозните скандали за качеството на извършването ремонтни дейности. Граждани и общински съветници се противопоставиха на начина, по който се изгражда наново центъра на София.

Паралелно с това около фирмата тече друг скандал, започнал с разследването на сайта "Бивол" и арестуваните по погрешка журналисти. В последствие вицепремиерът Томислав Дончев подаде сигнал до ДАНС и прокуратурата по случая, като службите се заеха да проверяват.

Преди няколко дни премиерът Бойко Борисов обяви, че е поискал от АПИ да отстрани "Джи Пи Груп" от всички проекти с европейско и държавно финансиране по законен начин.

Последва отказ от страна на самата "Джи Пи Груп" от проектите за строеж на тунел "Железница" на АМ "Струма", както и от проекта за трасето на трамвай №5 в столицата.