Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев и министърът на културата Боил Банов подписаха споразумение за сътрудничество, с което учениците да могат да посещават музеи.

Министър Вълчев отбеляза, че споразумението е част от съвместните усилия на двете ведомства за приобщаване на културните институти към образованието. "Няма съмнение, че двете системи трябва да са в интензивно взаимодействие. Ние искаме децата в по-голяма степен да видят това, което е в музеите, да се включат в тази образователна среда, която има тук, да се запознаят с историята, да ги мотивираме в по-голяма степен да придобият знания в областта на историята и природните науки", посочи министър Вълчев.

Посещението на музеите дава възможност децата да се срещнат с музейните специалисти и работници.

В музеите имаме интердисциплинарна среда има възможност част от нещата да ги преживеят емоционално.

"Не само по линия на часовете от учебния план, но и по линия на дейности по интереси ще стимулираме посещението на музеите. МОН разработва нормативен акт за организиране и финансиране на дейности по интереси. Въпреки, че и до момента, финансирайки такива дейности по проекта "Твоят час", ние имаме редица посещения в музеи. Общата стойност, която е платена е за близо половин милион лева", коментира Вълчев.

Банов: Царските конюшни са под закрила

Банов: Царските конюшни са под закрила

Не можем да наредим милиционери да ги пазят

Той посочи, че това макар да не е малко, не е и много. Затова с готвения нормативен акт ще се опитат да ускорят процеса.

"Децата трябва да посещават всякакви обекти с културно-историческо значение", категоричен бе министър Вълчев.

Той припомни, че тази година МОН стартира модул на национална програма "Музеите като образователна среда", по който заявките са повече отколкото бюджета. "Ние ще дофинансираме, така че да успеем да включим максималния брой деца", обясни просветният министър.

Боил Банов от своя страна коментира, че четвърт век са в очакване на подписването на това споразумение. По думите му то е много ключово и разчитат да се превърне в практически инструмент младите хора от най-ранна възраст да изграждат чувство в себе си, да усещат и да имат познание за това кои са и накъде вървят.