Няма недостиг на компании, които се опитват да създадат електрически самолети. Една канадска авиокомпания и производител на двигатели от Сиатъл смятат, че са намерили по-бърз метод: просто ще заменят двигателя с батерии и електрически мотор, вместо да разработват изцяло нов модел, пише Bloomberg.

Първите полети с пътници на Harbour Air Ltd. ще бъде в края на 2021 г. в партньорство с MagniX Technologies, съобщиха компаниите. Планът им е да заменят резервоарите с електрически мотор и батерии в модела DHC-2 Beaver, който може да приеме шестима пътници. Тестовите полети ще започнат през ноември, а самолетът ще може да измине около 160 км.

Целта е по-тих самолет, който не изпуска вредни емисии. Самата компания превозва около 500 000 пътници годишно между локации в Британска Колумбия и Сиатъл. Средният полет на компанията е около 30 минути.

Около 100 различни компании по света работят по електрификация на самолети, според изчисления на консултантската компания Roland Berger. Zunum Aero Inc, подкрепена от Boeing, иска да пусне първия хибриден модел на пазара до 2022 г.

Към момента ограничаващият фактор остават батериите, казва главният изпълнителен директор на MagniX Рои Ганзарски. Електрическият мотор Magni500 осигурява мощност от 750 к.с. и може да лети 60 минути с батериите, поставени в самолета. Това е два пъти повече от средната дължина на полета.

Самолетът ще тежи точно толкова, колкото и с конвенционален двигател. Компаниите планират да конвертират 15 модела Beaver и 22 DHC-3 Single Otter.

Първият електрически самолет се нуждае от $200 милиона, за да стане реалност

Първият електрически самолет се нуждае от $200 милиона, за да стане реалност

Той ще струва $3-5 милиона, ще изминава 1000 км с едно зареждане