Европейският съюз обяви по-строги правила за съдържанието за популярни онлайн платформи, като TikTok, Instagram, Twitter и Amazon. Списъкът, в който услугите на Amazon, Google, Meta, Instagram и Microsoft присъстват, има повече от 45 милиона активни потребители месечно, съобщава Reuters.
Това поставя компаниите в категория съгласно нов закон на ЕС, известен като Закон за цифровите услуги (DSA), налагащ мерки като годишни одити и задължение за ефективно противодействие на дезинформацията и съдържанието на омраза. Регулациите влизат в сила от август тази година.
На този фон Европейската комисия обяви в изявление, че е приела своите "първи решения за определяне съгласно Закона за цифровите услуги" - регламент на ЕС на прозрачна реклама, предназначен да помогне на потребителите да изтрият незаконно съдържание и да се борят с дезинформацията.
Въз основа на данните, предоставени от платформите през февруари 2023 година, Европейската комисия класифицира 17 онлайн платформи и две търсачки като "много големи", тъй като над 45 милиона души ги използват всеки месец.
Социалните медийни гиганти като Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter и YouTube бяха определени като "много големи онлайн платформи".
Уебсайтовете за пазаруване Alibaba, Amazon, Apple AppStore, Booking.com, Google Play, Google Shopping и Zalando също бяха маркирани в новата класификация, включваща още Google Maps и Wikipedia. Google и Bing бяха регистрирани като "много големи онлайн двигатели".
Новите правила имат за цел да предоставят по-добра защита на личните данни срещу агресивни рекламни тактики и ще изискват от компаниите да действат по-бързо срещу незаконно съдържание или дезинформация.
Например, рекламите не могат да се показват въз основа на чувствителни потребителски данни като политически възгледи или сексуална ориентация. Целевите реклами, базирани на профилиране на деца, също ще бъдат забранени.
Освен това, платформите ще трябва да позволяват на потребителите да докладват за незаконно съдържание по-лесно и ще бъдат задължени да ги модерират или изтриват с много кратко предизвестие.
В рамките на четири месеца платформите ще трябва да променят политиките си, за да изпълнят новите задължения по Закона за цифровите услуги
Задълженията включват още т. нар. "инструмент за докладване на незаконно онлайн съдържание". Трябва да има и протоколи за справяне с разпространението на дезинформация по време на криза като пандемията от Covid-19.
По покана на собственика на Twitter Илон Мъск, комисията ще проведе тест за съответствие на социалната медийна компания през юни, два месеца преди крайния срок.
Ако компаниите не спазват разпоредбите, ЕС може да наложи санкция в размер на 6% от годишния им оборот и да забрани услугите им, в случай, че многократно нарушават правилата.
GolaVoda
на 27.04.2023 в 15:39:55 #1А това отнася ли се за кауфланд..щото те все на загуба работят.. и на кого ще плащат. на ЕК или на нас?