Продажбите на плочи бележат постоянна възходяща тенденция, на фона на сриващите се покупки на музиката на дискови носители, показват данните от последния доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка, цитирани от Rolling Stone. Очакванията са, че още през следващата година винилите ще успеят да изпреварят дисковете, което ще се случи за пръв път от три десетилетия насам.
През първото полугодие на годината продажбите на плочи са възлизали на 224,1 млн. долара при 8,6 млн. продадени плочи, спрямо 247,9 млн. долара за 18,6 млн. диска. Приходите от винили нарастват с почти 13% както през първото полугодие на годината, така и през последните шест месеца на 2018 г. Същевременно ръстът на приходите на дисковете спрямо предходното полугодие е от едва 0,8%.
Музикалната индустрия обаче все още се доминира от стрийминга, като продажбите на записите формират само 4% от целия оборот в нея през първата половина на тази година. Пазарният дял на платените абонаменти e 62%, а приходите от тях през първите шест месеца на годината възлизат на почти 3 млрд. долара, което е ръст от почти 30% спрямо същия период на 2018 г. Приходите от изтегляния на видеа, албуми и мелодии за телефони се свиват на годишна основа, посочват от Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка.
Увеличените продажби на плочите през последните години доведоха до преоткриване на любовта на публиката към много класически рок банди, посочват от Rolling Stone. Само през миналата година The Beatles са продали повече от 300 хил. плочи, а рок групи като Pink Floyd, Fleetwood Mac, Led Zeppelin и Queen, както и изпълнители като Джими Хендрикс и Дейвид Боуи са продали по над 100 хил. плочи. "Плочите са секси и готин продукт, който представлява емоционална инвестиция в музиката", казва пред изданието съпредседателят на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Warner Records Том Корсън, според когото обаче винилите едва ли ще спомогнат за изстрелване на приходите на компанията му.