Почти синоними. Това са Турция и "ол инклузив" в съзнанието на почиващите не само в България, но и в много други части на света. Хотелското настаняване с пълен набор от храни и напитки сутрин, обед, вечер, а често - и през нощта, е запазена марка на южната ни съседка от години, но сега това може да се промени.

Представители на туристическия бранш призовават за преосмисляне на успешния, но според тях остарял модел, като целта е привличането на по-заможни туристи и съпътстващото го вдигане на приходите, пише Hurriyet.

"Аll inclusive" в Турция скоро няма да е това, което беше

"Аll inclusive" в Турция скоро няма да е това, което беше

Алкохолът и други екстри може и да не влизат вече в цената

Разбира се, ол инклузивът не е турско изобретение. Концепцията за курорт с неограничен достъп до храна, алкохолни и безалкохолни напитки и различни развлечения датира поне от 1950 г., когато в Майорка е открит първият такъв обект. Южната ни съседка в края на 80-те все още е по-скоро terra incognita за международния туризъм, а едва след 2000 г. тя тръгва уверено към днешния си статут на водеща дестинация.

Превръщането на ол инклузива в стандарт помага много за това - той прави много по-достъпно цялостното изживяване за местните и чуждестранни посетители. Обратната страна на медала е, че хотелите по-трудно могат да предлагат премиум продукти и услуги (например платени вносни напитки), а заведенията и ресторантите в близост до resort зоните трябва да се конкурират с безплатното.

Снимка 677744

Източник: iStock

Освен това, не са малко туристите, които избират ол инклузива най-вече с идеята да не правят големи разходи на място.

Затова и години наред растеше недоволството от страна на хотелиери, собственици на заведения и представители на местните власти. Кулминацията е официалното предложение ол инклузивът да отпадне.

Турция обмисля край на all-inclusive

Турция обмисля край на all-inclusive

Приходите за туризма намаляват

Още през миналата година представител на туристическия бранш призова да се мине към настаняване тип "полупансион" (каквото е например масово в Италия - б.р.) с цел да се привлекат по-заможните германски туристи. Други са привърженици на a la carte подхода: туристът избира от какво да се възползва (например - неограничен алкохол) и от какво - не.

Важно е в случая да се отбележи, че ол инклузивът в южната ни съседка от ценова гледна точка в момента определено не е това, което беше преди пандемията. Справка в сайтовете с предложения за почивки показва, че при някои от хотелите има 60-70% увеличение за пакет от 7 нощувки спрямо 2019 г.