Защо хората напускат някои магазини с пълни торби, а от други бягат, едва прекрачвайки прага? Всичко е в работата на търговските консултанти. Понякога те се държат така, че настроението неволно се разваля и не искате да купувате нищо.

Разказваме само за 5 най-често допускани грешки - 5 причини, поради които продавачите- консултанти са повече досадни, отколкото полезни. А какво е това, от което наистина се нуждаят купувачите?

Снимка 358927

Източник: Getty Images

Грешка 1: Натрапчиви и фамилиарни

Днес усмихнат консултант на вратата на магазина със заучена фраза: "Добър ден, как мога да ви помогна?" възприема се като норма. Но продавачите понякога са прекалено натрапчиви и фамилиарни. Човек трябва само да забави погледа си, например на смартфон, и веднага се появява консултант. И сега той вече ви засипва с прекалено внимание и въпроси: "Какво гледаш? За себе си или за подарък? С какво сравнявате? "

Това работи чудесно, ако клиентът не разполага с време и идва за определен продукт. Но като правило в такива случаи клиентът сам се обръща към продавача с молба - това се нарича "гореща продажба" . Но в противен случай подобно внимание е по-вероятно да разруши настроението, отколкото да предизвика покупка.

"Продавачът трябва да бъде в полезрението на купувача, за да може той да се свърже с него по всяко време, но да не натрапва услугите си по никакъв начин. Повечето хора просто са отблъснати от такава "помощ" и желанието за покупка изчезва "- споделят своите мисли купувачите в социалните форуми.

Грешка 2: Дишане в гърба

Всеки човек има лично пространство. И когато то е нарушено, хората се дразнят. Това важи и за продавачите, които не спазват дистанция. Въпреки че не се налага, те следват петите на клиента като досадна сянка. В такива моменти купувачът се чувства възможно най-неудобно. Сякаш изглежда подозрително и е наблюдаван, да не би да открадне нещо.

В идеалния случай продавачът не трябва да бъде толкова близо до купувача. Той трябва да се държи ненатрапчиво на подходящо разстояние и да променя дистанцията само, ако клиентът поиска помощ.

Снимка 504615

Източник: iStock

Грешка 3: Неискреност

Когато консултантът е обвързан с процент от продажбите, той може да каже каквото ви е угодно, за да ви се хареса. Само и само да купите стоката. Но неприкритото ласкателство винаги се забелязва.

Те често се опитват да ни налагат неща, които очевидно не са в нашия стил, или нямаме нужда от тях, например. Когато възразите, че търсите нещо различно, се появява усмивка: "Не е лошо да променяте вкусовете си по-често, сега това е модерно ", споделят потребителите в социалните мрежи.

За да избегнат подобни инциденти, търговските консултанти трябва да се научат да действат в най -добрия интерес на клиента. Само тогава той ще напусне магазина доволен от покупката и евентуално ще се върне отново. И няма да бъде разочарован от натрапчивия продавач и да потърси покупките в онлайн магазин.

Грешка 4: Преориентиране към по-скъп продукт

За успешна продажба консултантът трябва да се абстрахира от цената на стоките и да се съсредоточи върху качеството и предимствата за клиента. Често купувачът има определен бюджет за някаква покупка и незначителна възможност за гъвкавост, според цената и желанието да има определена стока. В този случай, предлагайки много по-скъп продукт, продавачът рискува да загуби клиента.

За купувачите е важно при консултация с продавача той да чуе желанията на клиента и деликатно да се разберат неговите финансови възможности. Вместо представителят на магазина натрапчиво да се опитвате да продаде на всяка цена някакъв по-скъп продукт.

Снимка 370678

Източник: iStock

Грешка 5: Предубедена грубост

Ако влезете в очевидно скъп магазин, а вие, клиентът, сте облечени сравнително скромно и евтино, то презрителните погледи на продавачите могат да ви принудят да напуснете дадения търговски обект. Или те с такава подигравателен или назидателен тон описват ​​цените на стоките, сякаш ви казват: вие не сте за тук.

Всъщност преценката на клиент въз основа на външния му вид е лоша форма. Собственикът на Facebook Марк Зукърбърг се облича повече от просто, но това не му пречи да бъде класиран на челно място в списъка богаташите. Това важи и за други известни личности, а и за съвсем обикновени, но заможни хора.

За да не загуби такъв клиент, продавачът може учтиво да го попита: "В какъв бюджет планирате да се вместите?" И според отговора на купувача, вече започне консултантът го насочи към подходящия за потребителя стоков сегмент.

Именно на посочените по-горе 5 основни грешки трябва да обърнат внимание собствениците на магазини и продавачите, за да коригират поведението си според желание на клиентите. Това неминуемо ще се отрази положително върху продажбите.

И ако те не са готови да направят това, нека не бъдат изненадани, че всички пазарувания ще станат онлайн. Там комуникацията с продавачите е сведена до минимум, а тя само по себе си не е излишна за удовлетворяващата и двете страни търговия.