Днес писах на премиерите на Гърция, Испания, Ирландия, Португалия, Словакия и Хърватия, както и на лидерите на ЕНП партии от тези държави, с молба да подкрепят усилията на българските евродепутати за удължаване на срока за дебати и изработване на едни по-балансирани и справедливи мерки по пакета "Мобилност".
Това написа във "Фейсбук" премиерът Бойко Борисов.
Той благодари на председателя на Европейския парламент Антонио Таяни, с когото разговаря миналата седмица по темата, че е взел предвид аргументите срещу настоящите текстове, които са му изложили и евродепутатите от България, Унгария, Полша, Латвия и Литва.
Таяни обяви, че има правна неяснота, след като 2/3 от текстовете са отхвърлени от транспортната комисия и Европейският парламент утре отново ще гласува дали пакетът да остане в дневния ред на тази пленарна сесия, допълни Борисов.
Борисов да звънне на Таяни, ако е загрижен за превозвачите, призова по-рано депутатът от БСП Георги Свиленски.
По думите му поведението на тримата евродепутати, които не присъстваха вчера на гласуването на дневния ред, е позорно, тъй като са изпуснали шанса с два гласа да се отхвърли предложението.
В момента има една възможност, господин Борисов да покаже, че е действително загрижен за българските превозвачи. Ако до края на деня се свърже с председателя на ЕП Таяни и го убеди да оттегли точката", заяви Свиленски и обясни, че доколкото му е известно единственият, който може да промени да оттегли това от дневния ред е Таяни. "доколкото знам те са от една партия", посочи още Свиленски.
дкми
на 27.03.2019 в 05:40:14 #1Срещу какво протестират превозвчите, и на ясно ли са шофьорите какво (не) подкрепят? Я да видим: 1. На международните шофьори трябва да се плаща и да бъдат осигурявани според минималните стандарти не в България, а в страната, в която са командировани. 2. Водачът и превозното му средство поне веднъж на 4 седмици трябва да се прибират до страната си на произход. 3. Всеки шофьор трябва да почива поне веднъж седмично извън кабината на превозното средство. 4. Въвежда се и задължителна пауза от 5 дни между осъществяване на каботажни превози, т.е. услуги на български превозвач в друга страна от ЕС.