На Google вече му стана навик да прави сравнение между YouTube и телевизията. Все пак компанията се надява търговските марки да прехвърлят част от огромните си бюджети за ТВ реклама към онлайн видео платформата, пише BusinessInsider.

Печалбите от второто тримесечие не правят изключение.

Главният бизнес директор на Google Омид Кордестани обяви отличителната статистика: „YouTube обхваща повече хора на възраст 18-49 години в САЩ, отколкото която и да е кабелна мрежа".

Не само че платформата за гледане на видео очевидно доминира по отношение на обсега, но и хората се отнасят към YouTube като към свой телевизор.

„Броят на потребителите в YouTube, които започват от началната страница на сайта по подобен начин, по който биха пуснали телевизора си, е над три пъти по-голям спрямо миналата година. Откакто потребителите са влезли в YouTube, те прекарват повече време в гледане на видеоклипове. Средната зрителска сесия на мобилни устройства е повече от 40 минути - с над 50 % спрямо миналата година", добави Кордестани.

Тези открития са изключително важни за YouTube в момента. Google иска да наблегне върху това, че видео платформата вече не е само „склад" за видеоклипове, където хората трябва да знаят какво искат да гледат преди да го направят. Днес YouTube се превръща в платформа за откриване. YouTube подражава на програмния гид на телевизора ви.

Заедно с преместването на навиците на зрителя към гледането на видео онлайн, и парите от реклами следват този път.

Броят на рекламодателите, които пускат видео реклами в YouTube, е скочил с 40 % спрямо миналата година.

Финансовият директор на Google Рут Порат обясни, че фокусът на компанията е върху възможността да привлече по-големите бюджети към YouTube.

Все пак YouTube има да извърви още дълъг път, преди да доближи до заместването на традиционното гледане.

Според компанията Nielsen, хората в САЩ гледат телевизия по традиционния, линеен и планиран начин за почти пет часа всеки ден. В същото време те влизат в интернет на компютъра и смартфона си за близо половината от това време всекидневно.