Автогиганти от Германия може да инвестират във Варна. Причината е, че градът е много подходящ за развитие на производството им, тъй като е един от бързоразвиващите се у нас и чрез пристанището си има връзка към останалите държави в Черноморския регион, анализира on-line изданието на „Черно море".

Посланикът ни в Германия Меглена Плугчиева е заявила намерение да разговаря с кмета Кирил Йорданов за базата на "Родакар".

Посланик Плугчиева е категорична, че в момента не само немските, но и други автомобилни производители масово търсят фирми подизпълнители за производство на различни продукти за колите.

Припомняме, че заводът бе построен, след като през 1992 г. бе регистрирано дружеството "Rover България" ЕООД, което е собственост на компанията "Rover Overseas Holdings" Ltd.

През май 1995 г. оттам излизат първите опитни образци на българския Rover Maestro. Серийното производство започва на 3 юли 1995 г., а на 8 септември е официалното откриване на завода. През март 1996 г. Rover Group съобщава обаче намеренията си за преустановяване на автомобилното производство във Варна.

В момента халетата за поточната линия са консервирани, а част от имота се ползва за складове.