България има интерес от това да стане поддоставчик на части за автомобилната индустрия на Унгария, каза на пресконференция изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Стоян Сталев.
Днес ръководството на българската и унгарската агенции за инвестиции подписаха меморандум за сътрудничество между двете институции.
Сталев отбеляза, че Унгария активно развива автомобилната си индустрия и от тази година ще стане втората страна в света, която произвежда автомобили "Мерцедес".
Изпълнителният директор на БАИ изрази надежда с подписването на документа за сътрудничество с унгарската агенция инвестиционната активност между двете държави да се засили.
България може да се възползва от успешния унгарски опит в привличането на инвестиции в производството, отбеляза Сталев.
Припомняме, заводът на германската компания Daimler в Унгария струва 800 милиона евро, а в него работят 2500 души.
Едновременно с новия завод в Унгария от компанията са заявили намерение да инвестират 600 млн. евро в съществуващ завод в Германия за увеличаване производството на по-малки и икономични модели. В Ращат сега се правят автомобили Mercedes клас A и B
Заводът в Унгария е разположен в Кешкемет (Kecskemet), на около 80 км. югоизточно от Будапеща. Първите автомобили ще слязат от поточната линия през 2012 г.
barabanista
на 05.10.2008 в 01:21:45 #6Не виждам поле за спорове, нито считам, че някой се заяжда. С МБ въпроса е коплексен и много хора ги боли, защото, както казва колегата преди мен, вече не може да се казва, че производителите са МБ и останалите. От марка символ на успеха и благополучието, МБ първо бе белязан за средство на транспорт на престъпници, мафиози и корумпирани държавни служители. Жалко, но факт. Те просто се заплеснаха по образа в огледалото. Проблема им почна с купуването на Крайслер. Там потънаха милиарди без връщане. За никой не е тайна, че в САЩ са измислили колите, но сега са гонещите в тази индустрия. Това повлия и на МБ.В състезанието за най-добри вдигатели за 2008 год от 12 бр. в различните класове 6 са на БМВ, 3 на Ауди, един на Мини купер. т.е. БМВ и два са френски. Микробусите на МБ за Европа са правени с ФВ, а в САЩ са пълен провал с името РАМ. БМВ вече внедрява серийно използването на енергията на спирачките за намаляване на консумацията на гориво. Новите им дизели сложени на петицата и тройката носят 2 тона като бръмбар сламка със смесен разход от 6-7 литра на 100. Няма го вече дългия педал на газта. Колата работи като бензинова. Преди 2 дни се върнах от Германия. Там наех МЛ280 Д. Не искам да обиждам МБ феновете, но тази кола е далече от Х5 и КЮ7 на светлинни години. Сори.
Elmov
на 04.10.2008 в 13:08:02 #5до Genov: Незнам дали наблюдаваш сегмента в Автомобилостроенето, но най-големият конкурент вече не е BMW за Мерцедес, групата VW&Audi са вече компанията която прави доста по качествени неща дори от самият Мерцедес! Концерна VW&Audi закупиха Скания тази година и влизат пряка борба в почти всички сфери с Мерцедес,очаква се само да влязат в Формула 1! За момента Ауди имат най-добрият V12 дизелов Агрегат (справка: http://www.motorpasion.com/2007/01/06-audi-q7-v12-tdi-bluetec que sigue igual son las prestaciones de infarto: 500 CV, 1.000 Nm de par y 0-100 km/h en 5,5 segundos.). Щом Кралицата Великобритания вече я возят бронирано S8 без коментар. Има какво още да се желае от Ауди, но те не спират до тук. Добре да е има конкуренция между големи фирми печелим ние потребителите от качество и цена. Светът на автомобилите вече не е само Мерцедес и всички останали. Успех в избора на всички, ако ви се налага да избирате кола вижте всички възможни модели и марки и се спрете на тестовете на независими източници, за да са по "истински" резултатите от тестовете!
Genov
на 04.10.2008 в 02:39:03 #4barabanista, мислиш ли, че наистина е така? Сериозно питам без да се заяждам . Не съм разбирач при автомобилите . За мен лично (а и като цяло в Германия) марката Мерцедес е с едни гърди пред всички други автомобили. Наистина БМВ са техните главни конкуренти, но сега като търся в нета сравнения, мерцедес е по-добрият избор от БМВ в съответните сегменти.
barabanista
на 04.10.2008 в 01:12:19 #3МБ се произвежда и в САЩ и в Испания и в Южна Африка. Като има 100% контрол няма да има проблеми. Лошото е,че МБ се самозабравиха и изостанаха в капиталистическото съревнование с БМВ. Ама много. Едно приобщаване на БГ-то в тази боза не мисля, че ще им помогне. Наверно са се примирили,че ще правят масови, но скъпи коли с много дефекти от части на съб контрактори и с изоставащи в прогреса например двигатели. Девиза им дано не звучи като - всеки втори с мерцедес.
Genov
на 03.10.2008 в 21:45:20 #2"втората страна в света, която произвежда автомобили "Мерцедес"" Хинко бате.. чети бе мама му стара! Марката "Мерцедес" не е "Вито" нищо че и двете са собственост на Даймлер.
Hinko
на 03.10.2008 в 20:10:16 #1"...от тази година ще стане втората страна в света, която произвежда автомобили "Мерцедес"..." Хайде без глупости, моля! Примерно в Испания се произвежда "Вито" - не се ли брои? Коли от тази марка се сглобяват най-малко в 8 страни по света - вижте официалния сайт...