„Чиновниците ще получат стимул да работят още по-бавно и скъпо", прогнозира от първата си страница „Сега"
Администрацията си намери нов стимул да не бърза при предоставянето на разрешителни, лицензи и други услуги, свързани с извършването на стопански дейности. От януари 2013 г. таксите за тези услуги ще зависят пряко от времето за извършването им, като тарифите ще растат с увеличаването на сроковете за издаването на съответните документи. Върху бизнеса ще се стоварят и разходите за заплати на секретарки и неизвестен брой началници, включително и социалните им осигуровки.
Това става ясно от новата методика за определяне на таксите за административни услуги, касаещи извършването на стопанска дейност. Тя изобилства от лоши формулировки и не съдържа никакви изисквания за публичност към администрациите, които ще трябва да преизчисляват таксите по нея. Методиката ще влезе и с една година закъснение спрямо посочения в закона за ограничаване на административната тежест срок.
Според новата методика размерът на таксите не може да надхвърля разхода на административния орган за извършване на съответната услуга и за упражняване на последващ контрол. От това правило обаче са допуснати 3 изключения. Едното изключение очевидно е техническа грешка, защото препраща към текст, касаещ абсолютно всички такси. Методиката няма да се прилага и в два други случая - когато таксата се събира по методика, предвидена в друг закон, и когато сумите са в области "със значение за защита на особено важни държавни или обществени интереси". Така администрацията си отваря вратички за прилагане на двоен аршин.
Спорни са и част от елементите на формулата за изчисляване на преките и непреките разходи за осигуряване на услугата. Така например в преките разходи ще се включват както възнагражденията и осигуровките на пряко ангажираните служители, така и възнагражденията и осигуровките на ръководния персонал и персонала от общата администрация. Не е посочено какво следва да се разбира под ръководен персонал, а в администрацията има много йерархични нива. Включването на разходите на общата администрация пък може да е пълен нонсенс в структури като министерствата.
Още от статията на „Сега"
„Почнахме да харчим спестяванията си" е едно от водещите заглавия на „24 часа"
Българинът посяга на спестяванията си и харчи от тях. Те са намалели като дял от БВП за първи път от началото на кризата. Така се потвърждава известното оживление в потреблението, отчетено през третото тримесечие на 2011 г. Изводът е от месечния доклад на Райфайзенбанк, обявен вчера.
Според него спестяванията като дял от БВП са нараснали от 9% в края на 2007 г. до 25,4% в средата на 2011 г. През третото тримесечие тази тенденция се е обърнала и те са спаднали до средно 25,1% от БВП.
Икономистите на банката отчитат промяна в структурата на икономическия растеж - вътрешното търсене е било основният движещ фактор. Очакванията са, че възстановяването е продължило и четвъртото тримесечие.
"На фона на сътресенията в Европа развитието на българската икономика изглежда стабилно, макар и далече от желаното. Публичните финанси са в много добро състояние, производителността на труда нараства вече шесто поредно тримесечие с над 5% на годишна база, растежът на потреблението е налице", коментира главният икономист на "Райфайзен" Калоян Ганев.
Той е категоричен обаче, че положителните темпове на растеж на БВП не бива да се преекспонират, защото все още има сериозни непреодолени проблеми.
Нарастването на инвестициите през третото тримесечие на 2011 г. например се дължало изцяло на натрупването на запаси, а не на вложения в основен капитал. Преките чужди инвестиции в преработващата промишленост пък спадали. Това означавало, че компаниите предпочитат да погасяват стари задължения, а не да правят нови вложения в производства. Пазарът на труда също бил застрашен от негативно развитие. Ситуацията в еврозоната криела риск за цялата икономика.
Купуваме повече лекарства
Търговията с лекарства и продажбите по интернет са с най-голям ръст на оборотите през ноември на годишна база, съобщи вчера Националният статистически институт. Увеличението при медикаментите е с 8,3%, а в електронната търговия - с 18,5 на сто.
Още от статията на „24 часа"
„За първи път държавна компания обяви конкурс за депозит" е водещото заглавие от първата страница на „Капитал Daily"
Държавната консолидационна компания (ДКК), където постъпват част от парите от приватизация, стана първата държавна фирма, обявила публично конкурс за избор на банка, в която да депозира 93 млн. лв. Това стана ясно от съобщение, публикувано в "Капитал Daily". Преди около две години се разбра, че държавните компании са влагали по неясни критерии парите си на депозити в определени банки, в резултат на което половината от средствата се оказаха в Корпоративна търговска банка. Тогава министерството на финансите се нае да напише строги правила, по които да се прави това. В крайна сметка обаче се появиха само препоръки, които наскоро се оказа, че не се спазват дори от всички компании.
Условия
Консолидационната компания беше създадена през пролетта на 2010 г., за да се заобиколи законът за Сребърния фонд, според който всички пари от продажба на държавни дружества трябва да отиват в него. Вместо това обаче част от парите за приватизация постъпват в ДКК ("Булгартабак" обаче не беше в нея), след което се разпределят като дивидент в полза на бюджета. Именно от продажбата на миноритарните дялове на държавата в EVN дойдоха тези 93 млн. лв., за които сега се търси депозит със срок до края на май - след което ще бъдат изтеглени и вкарани в бюджета.
Офертите ще се оценяват по количествен критерий с тежест 60% и неколичествени критерии с тежест 40%. Количественият критерий всъщност е годишният лихвен процент, който банката ще предложи за депозита със срок до 30 май 2012 г. Неколичествените критерии пък са общо два и всеки от тях е с равна тежест.
Първият е опитът на банките през последните 5 години в предоставянето на финансови услуги на еднолични държавни търговски дружества и търговски дружества с над 50% държавно участие в капитала. Вторият е опитът на банките през последните 5 години в предоставянето на финансови услуги на търговски дружества, работещи в сферата на придобиването, управлението, оценката и продажбата на участия в български и чуждестранни дружества, придобиване, управление и продажба на облигации. Сред критериите присъства и рейтингът на банките, присъден от агенция за кредитен рейтинг. За него обаче не са посочени минимални изисквания.
До 200 млн. лв.
Сумата на депозита може да нарасне с между 50 и 200 млн. лв. Затова в поканата има условие договорът да може да се удължи при същите условия. В активите на ДКК обаче присъстват и остатъчните държавни дялове от по 33% в енергоразпределителните дружества на Е.ОН и ЧЕЗ, които също ще бъдат приватизирани тази година. Компаниите трябваше дори да бъдат раздържавени през 2011 г., но процедурата им се забави. Сред активите на ДКК са и 100% от "Монтажи", които вече преживяха два неуспешни опита за приватизация. Разчетените в обявата 200 млн. лв. показват, че анализите на МИЕТ очевидно говорят, че през 2012 г. от приватизация само на компании негова собственост може да се съберат над 100 млн. лв.
Още от статията на „Капитал Daily"
"15 000 патици под ножа" е едно от водещите заглавия на „Труд"
Тихомълком в седмицата преди Коледа ветеринари са избили 15165 патици, за да предотвратят потенциално огнище на птичи грип в Пловдивско. Информацията не е обявена официално, за да не създаде паника преди празниците, уточниха от Агенцията по храните.
"Животните са диагностицирани с нископатогенна инфлуенца по птиците (това е щам на птичия грип, който не е опасен за хората), но ако птиците не бъдат избити, съществува реална опасност вирусът да мутира в смъртоносния и за хората щам", уточни пред "Труд" шефът на Българската агенция по безопасност на храните Йордан Войнов.
Болни птици е имало в 7 ферми в селата Шишманци, Пъдарско и в околностите на град Раковски, уточниха от ведомството. През 2011 г. в страната не е имало случаи на опасните щамове на птичия грип.
"Собствениците на патиците ще бъдат обезщетени. Тепърва ще се смята по колко пари на пернато ще се дават, но сумата ще варира между 20-30 лв. на брой", уточни още Войнов. Това означава, че за компенсации ще отидат максимум 454 950 лв., които ще се изплащат през март.
"Загадка за нас е откъде в Пловдивско се появи този щам. Обикновено преносители са дивите водоплаващи птици, но в този момент нямат прелет", посочи д-р Тодор Бенков, началник отдел "Здравеопазване на животните" в Пловдив.
Още от статията на „Труд"
„Задълженията на фирмите достигнаха 70 % от капитала им", обобщава от първата си страница „Класа" проучването на БСК
Задълженията на предприятията от нефинансовия сектор на икономиката продължават да нарастват, макар и с по-бавни темпове, и вече достигат 70 % от капитала им, показва традиционното проучване на Българската стопанска камара, представено вчера.
Общият им размер към края на 2010 г. възлиза на 157 млрд. лв. В сравнение с 2005 г. задълженията са нараснали с 91 млрд.лв., което е 2,4 пъти повече. Спрямо 2009 г. увеличението на дълговете е с 8,945 млрд. лева, или 6%.
Тенденцията за нарастването им с по-малък темп заради икономическата криза ще продължи и през 2011 г. и 2012 г. Особено тревожно е положението в предприятията, листвани на фондовата борса. Сериозното обезценяване на акциите на тези компании през 2008 и 2009 г. допълнително оказва негативно въздействие върху техния рейтинг и потенциал за развитие. Високата задлъжнялост на предприятията от нефинансовия сектор, продължаващата декапитализация на икономиката и обезценяването на активите, които служат за обезпечение, създават потенциална опасност за стабилността на банковата система на страната, защото обезпеченията вече нямат стабилизираща роля, коментират от БСК.
Явлението „задлъжнялост на нефинансовите предприятия" добива характер на хронично заболяване на икономиката в България. Тя основно е в търговията - 34,2 млрд. лв., сектора с недвижими имоти - 23,6 млрд. лв., и строителството - 20,3 млрд. лв., които са най-засегнати от кризата, коментира Божидар Данев, изпълнителен председател на БСК.
Държавата и общините и през 2010 г. продължиха да генерират междуфирмени задължения, но в по-малка степен в сравнение с 2009 г. Балансите на нефинансовите предприятия към 31.12.2010 г. показват, че от ведомства, държавни и общински предприятия имат вземания за изпълнени, но неразплатени поръчки, на стойност 482 млн. лв. Данъците за възстановяване са 2,2 млрд. лв. Тази сума съставлява 2,1% от междуфирмената задлъжнялост на нефинансовите предприятия към края на 2010 г. В края на 2010 г. просрочените задължения на държавата са в размер на 431,5 млн. лв., от които 237,2 млн. лв. на държавния бюджет и 194,3 млн. лв. на общините.
Още от статията на „Класа"
"Такса гост спира купона в Студентския", пише на първата си страница „Монитор"
Такса гост увеличава месечната сметка на младежите, които живеят в Студентския град. Нощувката при приятел в академичното градче струва 15 лв. на вечер. Месечната такса на студентите обаче може да набъбне и без да приюти гадже или роднина в стаята си. Всеки посетител, който влезе в блока, задължително трябва да представи лична карта и да си остави телефона на портиера, обясни Петър Чаушев, председател на Националното представителство на студентските съвети.
В случай че забрави да се отпише, когато си тръгва, управата на студентските общежития му начислява нощувка на сметката на студента на чието име се води общежитието.
,,Често се случва наши приятели просто да забравят да се отпишат и когато на края на месеца ни дойде сметката виждаме, че са ни таксувани нощувки на посетители", обясни Соня Главова, студентка от Софийския университет. Таксата гост е 15 лв. на вечер, което означава, че ако пет-шест посетители забравят да се отпишат, то месечната сметка на студентите набъбва с около стотачка. За да закрепят и без това малкия си бюджет, студентите изрично предупреждават всеки посетител, който им идва на гости, на всяка цена да се зачеркне от списъка на портиера, преди да напусне сградата. По този начин таксата за нощувка на външни лица е сериозна пречка и за организирането на купони с гости извън блока, защото нощната фиеста излиза солено на домакина.
Нова електронна система ще отчита кои студенти обитават всяка една от стаите на общежитията в Студентския град, така че да се спре порочната практика леглата, отредени за учещите, да се предлагат на хотелски начала. Това съобщи ректорът на Алма матер проф. Иван Илчев. Системата за следене се въвежда, за да има по-голяма прозрачност относно това кой живее в студентските общежития и се очаква да заработи в началото на следващата година. Всяка стая ще си има профил, в който ще се посочва броят на живеещите студенти и специалността и курсът, в които учат. ,,Имена обаче няма да се изписват", уточнява Илчев. Данните ще се публикуват в сайта на студентските общежития. Повод за въвеждане на услуга са споровете, които се водят от години между студенти и вузове относно разпределението на местата в Студентския град.
,,Голяма част от студентите не можаха да се доредят за общежития през тази година, въпреки това обаче в блоковете има над 400 стаи, които се дават под наем на хотелски начала", алармира Петър Чаушев, председател на Националното представителство на студентските съвети.
Още от статията на „Монитор"
„Без тирове петък и неделя", четем от първа страница на „Стандарт"
Заради снежния ад на "Хемус" тировете ще останат на паркингите през най-натоварените часове на уикенда. Забраната се обсъжда от транспортното министерство, съобщи пред "Стандарт" зам.-министър Камен Кичев.
Тежките камиони ще спират през цялата година в петък и неделя, както и в празничните дни от 16 до 22 ч. В събота няколко тира с калпави гуми запушиха пътя към София и оставиха хиляди пътуващи да зъзнат с часове.
В момента КАТ и ДАИ не успяват да спрат камионите, които застрашават движението.
Тираджиите веднага скочиха срещу готвената забрана. "Това ще бъде поредната дискриминация на автомобилния бранш", заявиха от националното сдружение на превозвачите. И се заканиха да искат оставки и блокират столицата.
Още по темата от „Стандарт"
„Скандални договори блокират поддръжката на магистралите", разкрива „Сега"
Неизгодни договори, сключени преди година по времето на Росен Плевнелиев, са основната причина агенция "Пътна инфраструктура" пак да се окаже неподготвена за първия по-силен сняг тази зима. Те са за четири години и за поддържане на около 20 000 километра пътна мрежа. По традиция предвиждат огромни неустойки при предсрочно прекратяване, поради което държавата не може и да се отърве от тях, твърдят експерти.
Според заложените правила в търговете за обществени поръчки победителят се определя в зависимост от предложените единични цени за около 60 вида дейности, без да има каквито и да било изисквания за качество на услугата. Държавата си вкара автогол и чрез коефициентите, по които се умножават цените в зависимост от метеорологичните условия. Фирмите получават средства дори когато е слънчево за това, че са в готовност. Когато вали сняг те получават пълната сума, която са заявили в договора, но пък трябва да почистят. Така фирмите имат сметка да печелят само с патрулна дейност и готовност на опорните пунктове, без да вършат реална работа. Скандалните условия са изготвени по времето на предишния шеф на АПИ Божидар Йотов. Наследникът му Лазар Лазаров посочи, че промяна може да има чак след три години. Така спешните кадрови рокади не гарантират, че следващият сняг няма отново да блокира хиляди автомобили по пътищата на страната.
Лошите договори в комбинация със скока на цените на горивата и материалите надуха разходите по поддръжката на пътища. В резултат на това данъкоплатците ще платят със 17 млн. лв. повече за зимно поддържане на пътищата през този сезон и ще получават все същата некачествена услуга.
Още от статията на „Сега"
„Снежен хаос за 50 млн. лв.", обобщава от първата си страница „Капитал Daily"
От 3 дни София е единствената транспортна връзка между Северна и Южна България. Всички проходи в Стара планина са затворени за товарни автомобили или имат ограничения за тях (виж инфографиката). Лошата организация на почистването на снега донесе на едни места отбиване на пътя, на други - пълна блокада. Досега общо петима души са наказани заради транспортния хаос - бяха уволнени трима шефове от държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД, която отговаря за поддържането на "Хемус", а други двама бяха наказани.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) засега не е съобщила какви финансови санкции ще има за фирмите, които не са почистили навреме снега по магистралите "Хемус" и "Струма" и по пътищата в Смолянска област. "Почти всички фирми ще бъдат глобени, по договор глобите може да са до 100% от дължимите плащания", съобщиха от АПИ.
Кой губи от хаоса
Наказаните чиновници не решават проблема на фирмите от транспортния бранш, на които им се налага да обикалят половин България, за да превозят стока от Русе до Свиленград например. Това е и сред най-натоварените международни маршрути, който свързва Дунав мост в Русе с границата с Турция. "За да се превози стока от Русе до Свиленград, трябва да се мине през София", каза заместник-председателят на Сдружението на организациите в автомобилния транспорт Красимир Лалов. Той обясни, че така пътят се увеличава с 350 км като разстояние и с един ден като време. Това, разбира се, води след себе си и увеличение на разходите на транспортните фирми за гориво и командировъчни на служителите.
И кой печели
И докато в тази ситуация превозвачите губят пари, оказва се, че други печелят дори и да не работят. Договорите на избраните преди миналия зимен сезон фирми за пътно поддържане и почистване били такива, че на тях им е по-изгодно да поддържат готовност, вместо да чистят, защото така получавали предвидените пари за дейности като почистване и опесъчаване, умножени по коефициент 0.6. С тази разлика, че разходите им в сухо време са в пъти по-малки от тези по време на сняг. "Когато пече слънце, цените се умножават по коефициент 0.6 и фирмите получават пари за своята мобилизация и бойна готовност", обясни председателят на УС на АПИ Лазар Лазаров. Той призна, че в този случай държавата губи, а фирмите печелят, без реално да работят.
Още от статията на „Капитал Daily"
„Новите, по-високи такси са в интерес на безопасността на пътниците", казва в интервю за „Класа" Веселин Пейков, изпълнителен директор на летище София
Г-н Пейков, каква беше 2011 година за летище София?
- Независимо от кризата имаме ръст в някои показатели, което означава, че изминалата година беше успешна. В търговска дирекция се отчита увеличение на оборота на магазините с 27,9% спрямо резултатите за 2010 година. Това се дължи на редовните доставки, на добрия маркетинг и мениджмънт. Има значително увеличаване на приходите от двата паркинга на Терминал 1 и Терминал 2 с около 123 процента спрямо предходната година.
Печалбата на летище София след данъчно облагане е 11,375 млн. лева, това е с над 950 хил. лева повече от първоначално очакваната.
В момента работата е много тежка, защото конкуренцията между операторите, предлагащи наземни летищни услуги, е много голяма. Наземните оператори, които обслужват пътниците и самолетите, са три. Единият е към структурата на летището, вторият е „Суиспорт България" (SwissPort) и „Голд еър хендлинг България". „Суиспорт България" е голям международен оператор, който работи на много световни летища, а „Голд еър" оперира на портове в Гърция, а наскоро получи разрешение и за работа на летище Бургас. И двата оператора са по-големи от този, който е към самото летище. Но независимо от това успяхме да запазим пазарен дял на обслужените пътници от 48 на сто. Полагаме максимално усилия да задържим голяма част от авиокомпаниите, както и да привлечем обратно тези, които бяха загубени през годините. Имаме правило всеки ден да разговаряме с фирмите, за които отговаряме, за да разберем какви са техните нужди. През 2011 година са обслужени близо 3,5 млн. пътници, което е ръст от 5,4% спрямо предходната година, когато през порта са преминали 3,297 млн. пасажери. Тук, на софийското летище, през миналата година са обработени близо 16 хил. тона товарни и пощенски пратки, което е 3,7 на сто повече спрямо 2010 година.
Как се конкурира наземният оператор на летище София с другите две фирми, които предлагат същите услуги?
- На всички бивши и настоящи клиенти много често правим финансови предложения, за да бъдем атрактивни и предпочитани. Но не го правим на всяка цена, защото не можем да си позволим да работим на загуба. Все пак всяко търговско дружество цели да има печалба. След като поех ръководството на летището, проведох разговори с всички авиопревозвачи, които обслужваме, за да разбера какви са техните забележки и препоръки. Сега се съобразяваме с нещата, които те са ни посочили.
Конкурираме се не само по цена, но и в качеството, като бързина на обслужване. Планираме да обновим част от техниката, с която работим, защото тази, с която разполагаме, сега е на повече от 15 години. Обявени са търгове за доставка на машини и планираме до средата на годината обновяването да е факт. Това ще позволи, освен да се повиши качеството на услугите, да се намалят разходите за поддръжка. Търгът за закупуване на нов специален лифт за пътници със затруднено движение вече приключи, има и подписан договор. В момента са изпратени за съгласуване с Министерството на транспорта процедурите за покупка на 4 нови покрити стълби, които се използват при лоши метеорологични условия. Има поръчани нови ленти за багаж, мотокари и електрокари, ще обявим поръчка и за два лоудера, с които се товарят и разтоварват багажите. Всяка авиокомпания, когато си избира наземен оператор, не гледа само цената, а и с каква техника се извършват услугите и колко добре е обучен персоналът. Защото всяка грешка води до увеличаване на разходите на оператора.
Инвестицията е няколко милиона лева, но все още няма точни цифри, защото процедурите не са приключили.
Европейският съюз планира с директива да се увеличат наземните оператори, за да се повиши качеството на предлаганите услуги по претоварените летища. Ще се наложи ли увеличаването им и на столичния порт?
- Това не зависи пряко от ръководството на летището, защото според действащата регулация лиценз за подобни дейности се получава от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА). Има слухове, че се подготвя влизането на още един независим оператор на летище София. Според мен тази политика не е много добра, защото голямата конкуренция невинаги води до повишаване на качеството, а и до нелоялна практика в отношенията между фирмите. Наблюдавайки големите портове в Европа при пътникопоток от около 10 млн. души годишно, операторите не трябва да са повече от два. Защото с повече компании, предоставящи наземни летищни дейности, може да се намали качеството на предлаганите услуги. Освен това инвестициите, които се правят в нова техника и обучение на хора, не могат да се върнат. Пазарът трябва да бъде ограничен, за да може всички клиенти на наземните оператори да са доволни от предлаганите услуги.
Още от интервюто на „Класа"
„Возим към Русия само родни стоки", информира „Стандарт"
Само за транспорт на български стоки родните превозвачи ще получават двустранни разрешителни за Русия. От 1 януари са въведени нови правила за разпределение на разрешителните за превози до и транзит през Русия, каза за "Стандарт" шефът на ИА "Автомобилна администрация" Валентин Божков.
За разрешителното за транспорт с камион до Русия бюрата за обслужване на превозвачите в страната вече изискват декларация за български произход на стоката, подписана от управителя на фирмата. Причината за промените е, че през 2011 г. разрешителните за превоз за Русия свършиха още в края на лятото и се наложи на два пъти транспортният министър да преговаря за допълнителни бройки, за да могат нашите производители да изнесат договорена продукция.
Проблемът възникна, тъй като много от руските разрешителни бяха използвани за реекспорт през България на стоки от Турция и други страни. При искане на разрешение за превоз до или транзит през Русия фирмите вече задължително трябва да предоставят задействан ТИР карнет, фактура за произход на стоката, CMR товарителница, регистрационни талони на камионите. Специална комисия оглежда "под лупа" всеки документ, за да няма измами.
Разрешителните за транзит през Русия ще бъдат отделени в различен пакет от конвенционалните за двустранни превози.
Още от статията на „Стандарт"
"Китай дърпа нагоре световния автопазар", съобщава „Монитор"
Продажбите на пътнически автомобили на китайския пазар ще се увеличат с 10 на сто, сочат прогнозите на големите световни производители. Очакваният ръст в азиатската държава ще се формира за сметка на хората, които за първи път ще имат собствена кола, въпреки че правителството в Пекин прекъсна програмата за насърчаване на автомобилната индустрия.
Възстановяване на американската автомобилна промишленост очакват организаторите на Северноамериканското автомобилно изложение в Детройт, което отвори врати вчера. През 2011 г. в САЩ бяха продадени 12,8 млн. нови автомобила, или с 10 на сто над равнището, отчетено през 2010 година, отбелязва ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.
Организаторите на най-голямото изложение в САЩ обещават поне десетина световни премиери от най-големите автомобилостроителни компании в света. Голямата тройка - Ford, Chrysler и General Motors, се подготвя отново да покаже, че американското автомобилостроене може да устои на нашествието на азиатски и европейски марки.
В изложението в щата Мичиган ще бъде официално представено второто поколение на седана Ford Fusion. Предишната версия донесе на компанията изключително добри продажби и през 2011 г. Те станаха най-добрите от пускането на модела за първи път през далечната 2006 г. и достигнаха 240 хил. автомобила. Доказателство за успехите на Fusion е фактът, че всяка година автомобилът е получавал почетния приз за най-добра покупка Chrysler планира да представи Dodge Dart, който е малък седан с 4 врати. Най-икономичната версия на автомобила, която е с 1,4-литров бензинов двигател, има разход на гориво от 5,9 литра на 100 километра. Клиентите ще могат да избират и между модели с 2-литрови и 2,5-литрови двигатели. General Motors се готви да представи прототип на нов компактен автомобил под марката Cadillac. Засиленото търсене на икономични автомобили обаче няма да попречи на посетителите да бъдат представени модели луксозен клас.
Още от статията на „Монитор"