
Нетните печалби на Coca Cola, са се покачили със 79% до $1.21млрд. или по 52 цента на акция, от нивото $678 млн. за същия период миналата година. Компанията е успяла да завладее още по-голям пазарен дял в Китай и Мексико, като е спечелила изключително от ниската цена на долара спрямо валутите на външнотърговските си партньори.
В САЩ компанията предприе сериозни стъпки, към налагането на нискокалорични и негазирани напитки като Vitaminwater и Cola Zero, за да се противопоставят на конкурентите PepsiCo и Nestle SA. През последните години, американският пазар започна да се преориентира към все повече здравословни храни и напитки, а газираните и пълни със захар продукти на Coca Cola, губят позиции.
Продажбите на фирмата са се увеличили с 24% до $7.33 млрд., докато анализаторите очакваха продажби от $6.88 млрд. Акциите на компанията поскъпнаха с 0.7% на вчерашната търговска сесия в Ню Йорк, като от началото на годината отбелязват спад от 2.4%. Същевременно конкурентът PepsiCo отбелязва спад на пазарната си капитализация от 5.2%.
Coca-Cola генерира три-четвърти от приходите си от продажби в чужбина, докато PepsiCo разчита на външните пазари само за 40% от продажбите си.