Хамбург предлага на инвеститори миноритарния дял на високо печелившите HHLA. До днес в управата на града са получени оферти от 30 заслужаващи внимание купувачи. Срокът официално изтече в началото на декември. От януари сенатът на града ще проведе предварителни разговори с 10 до най-много 15 потенциални купувачи.
Концернът от Дубай, създаден през 1991 г., преди време влезе в заглавията на европейските медии с покупката на британския пристанищен концерн P & O за шест милиарда евро. В Германия продажбата на част от пристанището на групата от Дубай би била първата в подобна индустрия за чуждестранна компания.
Германците не проявяват признаци на ксенофобия: „Новите бизнесмени са добре дошли, стига да инвестират целесъобразно в изграждането на нашите морски пристанища", казва президентът на Германските морски пристанища.
Хамбург иска да продаде въпросния дял, за да може някой финансово силен инвеститор да продължи изграждането на инфраструктурата на пристанището. Мнозинството от 50.1% ще остане в управата на града.
По света подобна практика не е прецедент. Port Authority of Singapore (PSA) обслужва част от съоръженията в белгийските Антверпен и Зеебрюге. Водачът в световния бранш - Hutchison от Хонконг, притежава терминални съоръжения в Ротердам.
Градът Хамбург не е правил официално изявление за предложението от Дубай. Надпреварата по продажбата се организира от консултантската фирма KPMG.
Сред участващите в търга са Deutsche Bahn и Rhenus, както и директният конкурент Eurogate, последният е наполовина собственост на бременския BLG. Също и финансови инвеститори като британския 3i участват в наддаването. Най-големи надежди храни Deutsche Bahn. Шефът им Хартмут Мердорн предлага, в случай на сключена сделка, да премести централата за логистика на DBahn в Хамбург. Това ще даде 1000 работни места и ще обхване и други дъщерни поделения на компанията.
Ако инвеститорът от Дубай не влезе в сметките от структурно - политически причини, концернът би могъл да се опита да окаже натиск върху обществеността. В случая с P & O във Великобритания, Dubai Ports бе готов да заплати 30 - кратния размер на печалбите преди данък: многократно повече от който и да е друг участник в търга.
Междувременно Dubai Ports съобщиха намерението си да се разделят със застрахователния концерн AIG в САЩ. Продажбата трябва да се осъществи в първото тримесечие на 2007 г. За цена все още не е ставало дума. По този начин Dubai Ports няма да имат повече участия в САЩ, след ветото на президента от февруари за покупка от Dubai Ports на пристанищни съоръжения в редица американски градове с оглед пристанищната сигурност на САЩ.