"Геотехмин", "Главболгарстрой" и "Мострой" са кандидати за изпълнител на втория метролъч
Строителна компания "Геотехмин" е единствената българска компания, която кандидатства самостоятелно за строителството на втория метрорадиус на софийското метро от квартал "Надежда" до бул. Черни връх". "Главболгарстрой" се явява в смесено дружество с германската фирма "Хохтиф", а заявление за участие в джойнт венчър е подала и българската "Мострой" ЕАД. Строителството трябва да започне през 2008 г. и да продължи 45 месеца, обяви изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.
Това стана ясно днес при обявяването на началото на процедурата за избор на изпълнител на 7 метроспирки по втория метродиаметър, за които Столичната община търси финансиране от европейските фондове. Общо 10 са фирмите, които на първия етап заявяват намерения. Сред тях са две италиански, две испански фирми, една или две гръцки компании, чешката "Метростаф", турска компания, руска компания и т. н. Списъкът им ще стане ясен, след прегледа на документите на кандидатите. На пръв поглед, мога да кажа, че има фирми, строили метрото в Мадрид, Барселона, Истанбул, Прага и други големи европейски градове, подчерта шефът на "Метрополитен". Днес в зала № 5 на Столичната община публично стартира процедурата, а малко по-късно председателката на комисията Боряна Пенчева от Министерството на финансите прикани журналистите да напуснат. В комисията са включени още представители на Столичната община, сред които зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов, и шефът на правната дирекция, представители на министерството на транспорта, като зам.-министър Весела Господинова, областният управител на София Тодор Модев и др.
Комисията ще направи оценка на техническите, финансовите и професионалните възможности за изпълнител на пълния инженеринг — проектиране с предложение за технически способ за строителство — австрийски начин на копаене или щит, плюс изграждането на метрорадиуса, както и технологично и електрооборудване. Процедурата е по правилата на FIDIC. Минимално изискваните точки за допускане на 65 т. На втория етап ще се търсят вече конкретните оферти, обясни инж. Братоев.
Общо 185 млн. евро ще търси София от Европейския съюз за този проект, плюс средства за трасето до летището. Втория метродиаметър е двуетапен. Първо трябва да бъде изграден участък от 7 спирки от "Надежда" през центъра и НДК — някои от които готови повече от десетилетие; а на втория ще бъдат построени още 4 метроспирки към жк "Обеля". За тях обаче ще се осигурява местно финансиране, подчерта Братоев. След построяването на метрото за 6 минути ще се достига отпреди жп гарата до бул. "Черни връх". Предстои и и избор на консултант. Идейният проект е по възлагане на "Метрополитен" и е на "Метропроект" и подизпълнители.
Първи метрорадиус до жк "Младост 1" ще бъде пуснат в експлоатация през 2009 г. Освен това предстои работа по отчуждителните процедури и финансирането на лъча до летището.
Архив
/
"Геотехмин", "Главболгарстрой" и "Мострой" са кандидати за изпълнител на втория метролъч