Индустриалната зона ще предлага изключително благоприятни условия за инвеститори, които искат да се възползват от създадената инфраструктураза развитие на логистични и индустриални дейности - жп връзки, промишлено и питейно водоснабдяване, пречиствателна станция и др., прогнозират от дружеството.
Тук скоро може да се види на практика как инвестициите в публична инфраструктура водят до генериране на икономически растеж, коментират по случая от дружеството.
Тя разполага с кейова стена от 900 метра на брега на Дунав, която през следващите месеци ще бъде оборудена като многофункционално товарно пристанище. Това е единственото място по река Дунав, където могат да акустират кораби река-море.
Общите инвестиции, които "Алфа финанс" до момента реализира в този проект (фериботния терминал, транспортните средства и индустриалната зона, надхвърлят 13 млн. евро.За доизграждането на пристанището и зоната в следващите 2 години ще бъдат вложени поне още толкова средства.
Припомняме, че фериботният терминал е разположен на площ от 65 189 кв. м и е първата в България концесия на зелено за публична инфраструктура (договор на принципа BOT - построй-експлоатирай-предай). Срокът на концесионния договор е 35 години.
Дружеството концесионер "Дунавски индустриален парк" АД е инвестирало близо 2.5 милиона евроза изграждане на обособения РО-РО терминал.
Едновременно с това държавата е изградила КПП и пътната връзка до терминала, което е един добър пример за успешно публично-частно партньорство.