Според агенцията за маркетингови изследвания Moody`s, най-жадни за бира в света са китайците, които със своите 306.4 хектолитра изпито пиво, оставят Америка на втори план по консумация.

Китайският пазар обаче е силно диверсифициран, докато марките Anheuser-Busch, Brewer и Budweiser заемат половината от пазара в Щатите. Най-популярната марка бира в Китай, Snow, държи едва 5% пазарен дял.

Учудващо или не германците се нареждат на трето място в почетната стълбичка по консумация. Това е така, тъй като през 2006 год. продажбите на една от най-масово консумираните напитки в Германия продължават тенденциозно да намаляват.

Намалява броят на хората на средна възраст, които до сега бяха основните консуматори на бира. В същото време, групата на по-възрастните, която по принцип консумира по-малко от младежите, пък се увеличава заради нарасване на застаряващото население в Германия. Промяната във вкусовете и начина на живот също оказват ефект върху по-ниските продажби.

Преди германците са прекарвали по-дълго време в пъбовете пиейки, а сега с развитие на технологиите има все по-широк избор от развлекателни занимания. По-дългият работен ден и стремежът към здравословен начин на живот също дават отражение върху търсенето на напитката.