Ломско пиво АД подкрепи инициативата на други публични компании всеки месец да се публикуват месечни финансово-счетоводни отчети на публичните дружества, което би осигурило прозрачност по отношение на дейността му за всички миноритарни акционери на дружеството, съобщиха от компанията.

Пивоварното дружество ще публикува финансово-счетоводния си отчет за предходния месец на официалната си Интернет страница след 15-то число от всеки месец.

Първият месец, за който ще бъде публикуван отчет, е месец юли 2007 г., а документът ще бъде качен на Интернет страницата на Ломско пиво АД след 15 август 2007 г.

Финансовият отчет на дружеството за шестмесечието показва впечатляващи резултати.

През първото шестмесечие на 2007 година се забелязва ръст в приходите на „Ломско пиво" АД с близо 50% в сравнение със същия период на миналата година.

След изготвянето на предварителния неодитиран отчет на доходите на дружеството за първото шестмесечие на 2007 г., беше регистриран забележителен ръст от 240% спрямо първата половина на 2006 г. в нетната печалба. Нетната печалба на дружеството до юни 2007 г. възлиза на 401 000 лв. спрямо 118 000 лв. за същия период на миналата година.

Тези финансови резултати многократно надхвърлят предварителните прогнози, посочват от компанията.

По прогнозни данни до края на 2007 г. се очаква 50% ръст на приходите от продажби на продукция до 6,73 млн. лв. Прогнозната нетна печалба за тази година е 567 хил. лв. спрямо 501 хил. лв. за 2006 г., което е очаквано ръст приблизително с 12%.

Забележителният ръст на пивоварното дружество до голяма степен се дължи на проведената през последните две години активна инвестиционна програма, в рамките на която бяха инвестирани 3.8 млн. лв. Други ключови фактори за икономическия растеж на „Ломско пиво" АД са стартиралият в началото на месец април износ на продукция за Румъния, както и на придобиването на две нови марки пиво - „Шопско пиво" и Sofia Premium Lager специално за софийския пазар.

Припомняме, че 20% от капитала на Ломско пиво АД беше предложен на вторично публично предлагане на БФБ. Съгласно параметрите аукционът трябваше да протече в три последователни работни дни, но поради големия инвеститорски интерес всички предложени акции на Ломско пиво АД бяха изкупени на максимална цена още в първите два дни от борсовата търговия на ценните книжа.