Най-напреднали са строителните работи в участъка от стадион "Юнак" до "Интерпред", като вече се изпълнява вътрешната архитектура на станцията пред световния търговски център в Дървеница.
Към момента отсечката от Софийския университет до Драган Цанков в едната посока е вече приключена, като трябва да се прокопае само паралелният тунел в обратна посока, уточни Братоев.
Има известен недостиг на средства за строителството на участъка от първия метродиаметър, но се стремим да търсим източници на допълнително финансиране, за да го компенсираме, отбеляза още Братоев.
По негови думи 45 млн. лева ще са необходими през следващите две години за строителството на участъка от бул. "Драган Цанков" до "Младост 1". До момента трасето от първия метродиаметър се финансира от Японската банка.
Предвижда се през 2009 година изграждането и оборудването на осемкилометровото трасе и на шестте метростанции, завършващи първия метродиаметър да бъдат приключени и участъкът да влезе в експлоатация.
"Столичен метрополитен" вече е завършил подготовката на тръжната документация за изграждането на втори метродиаметър - от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх", като при одобрение от министерството на транспорта, от следващата година може да започне строителството на участъка.
Znaesht
на 25.06.2007 в 17:46:58 #1абе трябваше да пускат станциите поетапно една по една...кво ще ги чакаме сега 2009-а братче да ми ги пуснат наведнъж до интерпред...я си.....от хиляда години се занимават с това метро..доколкото знам от 74-та са почнали да изработват генералната схема и сега до къде сме???? 5-6 станции голям кеф дето не вършат никва работа на никого.