Кризата на германските автомобилостроители не е засегнала BMW. Докато Volkswagen и DaimlerChrysler не могат да излязат от блатото на отрицателния баланс, „баварците" отново показват блестящи резултати. И въпреки дебата за промяната в климата, очаква се една добра 2007ма година.

Печалбата на BMW за 2006 преди данъци е € 4,12 млрд. - за сравнение с предходната година увеличението е 25,5%. Това не бе изненада нито за аналитиците, нито за концерна - прогнозите се движеха около 4 милиарда.

След като държавата си е взела данъците, резултатът е още по-добър в сравнително отношение - 28,4% повишение на годишна база или € 2,87 млрд. Акционерите ще получат повишение на дивидента от 64 цента на 70 цента. Това ще се гласува на главното събрание на 15 май.

BMW се концентрира върху същинския си бизнес - за разлика от VW, които трябва да решават правни проблеми. DaimlerChrysler пък носят последствията от недалновидната продуктова политика на американската си дъщеря. Оборотът на Баварските Автомобилни Заводи се е повишил за годината с 5% и вече е почти € 49 млрд. Още през януари компанията обяви за рекордните си продажби за миналата година от 1,37 милиона автомобила.

Нови рекорди - и при печалбата, и при продажбите, и при оборота. „Изминалата стопанска година е най-добрата досега в историята на предприятието. Постигнахме всички цели, които си поставихме сами и отчасти даже ги надхвърлихме" - посочва председателят на съвета на BMW Норберт Райтхофер.

През тази година положителното развитие трябва да продължи, въпреки че засилващият се дебат за климата чувствително ще засегне бизнеса на компанията. За 2007 BMW ще се стреми към нови върхови стойности в продажбите - и за трите марки BMW, Mini и Ролс Ройс. Райтхофер посочва: „Искаме през текущата година да останем водещи в света в класата на луксозните автомобили".