Deutsche Bahn дълго време се считаше за най-вероятен нов собственик на HHLA - оператора на пристанището. Предпочитанието към офертата на „железничарите" би означавало, че „вратата на Германия" ще остане в немски ръце. Освен това Die Bahn можеха да направят хоризонтална интеграция, синергията от която щеше да спести милиони.
Dubai Ports също имаха отлични шансове, макар и по друга причина - офертата на „емирите" по първоначални данни бе най-щедра.
Но нито Deutsche Bahn, нито Dubai Ports ще могат да се поздравят с тази ценна придобивка, както реши Сенатът на град Хамбург. За сметка на това преговорите продължават с две други предприятия: австралийската групировка Macquarie и консорциум, формиран около строителния концерн Hochtief.
Провинция Хамбург възнамерява да продаде 49,9% от HHLA (Hamburger Hafen und Logistik AG). Възможни варианти са както продажба на инвеститор, така и излизане на борсата. Сенатът трябва да вземе решение още през тази пролет.
Днешното решение е следствие от съветите на консултантската компания KPMG. Редица банки отправят офертите си към KPMG за подкрепа при евентуално излизане на борсата.
Това, че Macquarie е с увеличени шансове за влизане в HHLA е изненада. Досега се считаше, че ще се търси стратегически инвеститор. Австралийската група е финансов инвеститор. За Hochtief пък придобиването на пристанище Хамбург е изцяло стратегическо решение, защото предприятието има дял в редица летища.
Между другото продажбата на дела в HHLA породи сериозни конфликти между градския Сенат и работниците на пристанището. Докерите се боят, че влизането на инвеститор ще има негативни последици върху бизнеса и собствените им работни места. Те не са съгласни и с излизане на борсата. HHLA би могло да финансира капиталовите инвестиции от собствените си печалби. Градската управа би могла да прибира печалби, вместо да продава дела си и да се лиши от властта за вземане на решение.