Представители на Дирекцията за национален строителен контрол връчиха в 10 часа тази сутрин на изпълнителния директор на Летище София Пламен Станчев разрешителното за пускане на новия терминал на летището, съобщи Дарик Радио.
Това разрешително дава възможност от днес сградата на новия терминал да бъде въведена в експлоатация, заяви в предаването "Портфейл" на Дарик Пламен Станчев.
В момента, в който бъдат приключени довършителните работи по магазините, кафенетата, ресторантите и площите за безмитна търговия, ще започне плавното прехвърляне на експлоатацията от стария в новия терминал, допълни Станчев.
Местата за чекиране, офисите, лентите за багаж ще функционират от първия ден, в който някоя авиокомпания реши да прехвърли дейността си и полетите си от новото летище.
Няма срок кога авиокомпаниите да прехвърлят дейността си на новия терминал, но смятам, че най-късно до края на януари месец 2007 г, всички авиокомпании, извършващи редовни полети от и до София, вече ще действат в новата сграда и на новото летище, заяви Пламен Станчев.
На практика терминалът има възможност да ги приеме и да започне полети непосредствено преди Коледа, уточни шефът на Летище-София.
Падналият окачен таван е вече категорично обезопасен, обяви Станчев.
След срутването му в началото на февруари, е изготвен нов проект за начина на окачване на тавана и начина на захващането му към носещата конструкция. Този проект е одобрен от МРРБ, по него е изпълнена реконструкцията на тавана, извършена под контрола на инженера на обекта от холандската фирма и под контрола на ДНСК, така че няма опасност от инцидент поради срутване, сигурен е Пламен Станчев.
Вчера е получено още едно разрешение за втори пусков комплекс от ДНСК. На 31 август първи пусков комплекс е получил разрешение за действие- това са новите пистови системи, заедно с навигационните средства и осветлението. Така че и новата писта е в пълна готовност да посрещне първите си полети, каза директорът на Летище-София.
Авиокомпаниите искат буферен период, за да уведомят пътниците си за промяната, да изработят връзките и комуникациите си и затова прехвърлянето ще става по-бавно.
В началото на февруари 2007 г в стария терминал и на старото летище ще останат офисите и самолетите само на нискотарифните компании, които идната година ще се увеличават все повече, заключи Станчев.
tosho
на 22.11.2006 в 19:37:57 #5между другото това е добре защото доколкото знам от 2007 идват 1-2 компании подобни на Уизеър с евтини полети и ще е доста по-евтино с тях.Не е нормално от холандия до Рим 80 евро а за мен от България 130
Неделчо Съботинов
на 22.11.2006 в 14:08:04 #4Да Самуиле ОК съгласен съм, но за мен това копторче, което ни служеше за летище до сега си остава просто отделно летище за евтини полети. Голямото (истинско) летище ще е това, което ще се ползва от "скъпите" полети. По тази причина ги наричам две, ясно ми е, че технически имат една писта. А колкото до снимката, да прав си, същата е, но пък те хората са си написали в долния десен ъгъл, че снимката е от Интернет, а не е тяхна.
Gluh Petel
на 22.11.2006 в 13:20:23 #3Аве пич, много си им дигнал мерника на хората. Да не са те настъпали нещо? Кажи кво са писали мой се върна у архива да прочетна , ако нещо са те млатили тука Ма гледам ич не ги любиш нещо. Нещо са те цапардосали видно е
4avkata
на 22.11.2006 в 12:49:39 #2Самуиле ти или си директора на летището, или твърдиш, че човекът не си разбира от работата, или пък, че е пускал досега нелегално самолети на новото летище. Не е лошо навреме да му кажеш, че не е в час тогава
Неделчо Съботинов
на 22.11.2006 в 12:14:16 #1Да но до сега нямаше всички разрешителни за навигационната система, осветлението и останалите технически параметри. Сега вече ще си имаме две летища едно за евтини полети и "тузарското" за скъпите полети. Ура! Да ни е честито!