Правителството предлага на Народното събрание да ратифицира измененията към договора за заем и финансиране между страната ни и Кредитанщалт фюр Видерафбау-Франкфурт на Майн (КfW) и на Допълнителното споразумение към Договора за заем. Двата документа, подписани през 2004 г., са част от финансовата рамка за изграждане на втори мост на река Дунав при Видин-Калафат.

Проектът за изграждане на Дунав мост II е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти на Министерството на транспорта. Той включва проектирането и строителството на мост (пътен и железопътен) и на прилежащата инфраструктура. Проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка, Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия, Френската агенция за развитие и държавния ни бюджет.

Измененията предвиждат експортното финансиране да се промени в проектно, както и да отпадне изискването за представяне на гаранции от агенции за експортно кредитиране. Тъй като те са предназначени основно за финансиране на доставка на стоки, а не за проектни и строителни работи, тяхното предоставяне би довело до необоснована намеса в договорните отношения на главния изпълнител на моста, забавяне на плащанията по извършените работи и излишно оскъпяване на проекта.
Наличието на такива условия блокира провеждането на тръжни процедури по правилата на Европейската комисия.

Допълнителното споразумение урежда начина на финансиране, процедурата по отпускане на средства, както и документацията, удостоверяваща че отпуснатите суми по заема и безвъзмездната помощ се изразходват по предназначение на проекта.

Тръжните процедури за избор на изпълнител са в ход и до края на 2006 г. се очаква да бъдат сключени договорите за строителство на моста, а до края на 2007 г. и на прилежащата инфраструктура.

Плановете са съоръжението да влезе в експлоатация през 2010 г.