Привличането на нискотарифни авиокомпании е един от приоритетите за развитие на туризма, които ще залегнат в стратегията за развитието му от следващата година. Това стана ясно след приключилата по-рано днес пресконференция на Агенцията по туризъм.

В момента  у нас едно от най-слабо развитите направления е градския туризъм и то не защото чужденците не искат да посещават примерно София, а защото нямат транспортна възможност за това, заяви председателят на Агенцията.

Друг приоритет в стратегията ще е развитието и подобряването на инфраструктурата, тъй като тя е една от слабостите в сферата на туризма. Нямаме адекватна инфраструктура, пречиствателни станции, пътища, недобре оформени туристически обекти, паркинги.

Трудно е да се влияе, къде да бъдат инвестирани парите от еврофондовете за инфраструктурни проекти, тъй като МРРБ има също своите приоритети, обясниха от Агенцията. Тече обмен на информация с министерството на регионалното развитие и благоустройството, но Агенцията по туризъм не разполага с лостовете за разпределянето на парите.

Един от водещите приоритети  за развитието на туризма  у нас ще бъде позиционирането на България като дестинация на международните туристически пазари, не само като участие в изложения, но и използването на  капацитета на електронните медии.

Туристическият продукт, който ще бъде най-продаван през следващата година ще е културният ни туризъм.  В момента се подготвя подвижна изложба „24-те чудеса на България", която да бъде показвана навсякъде при участие с туристически продукти.

През ноември в Лондон ще бъдат представени възможностите и условията в България за СПА и балнеоложки туризъм. Веднага след това ще се представят еко и селския туризъм. Паралелно ще върви и един от най-атрактивните български продукти- ловният туризъм.

Всеки един от тези продукти ще бъде развит с програмен фиш, който включва своя програма, финансиране и институция, отговорна за развитието му.

В тази посока вече са подписани  международни договори с Русия и Украйна, предстои подписване на такъв документ и с Китай.