Идеята е тази мрежа (SEAT-NET) да свързва столици, градове и региони от Югоизточна Европа, за да съдейства за икономическия растеж, за насърчаване на търговия та и съобщенията.
Развитието на мрежата ще бъде съобразено с европейската законодателна рамка в сектора въздушен транспорт и особено с достъпа на въздушните превозвачи до вътрешните въздушни коридори на Общността.
Относно железопътния транспорт двамата министри споменаха висококачествения пътнически влак между Солун и София, който беше пуснат в експлоатация през юни 2005 г.
В тази връзка ще бъде разработено споразумение за работата на граничните жп превози от експерти на двете страни, като се очаква това споразумение да бъде подписано възможно най-бързо. То визира изграждането на високоскоростна и високоефективна железопътна мрежа в ЮИЕ, за което двете страни се договориха още на 4 май миналата година в Солун.
Във връзка с изграждането на петролопровода Бургас-Александруполис, двамата министри се споразумяха да развият товарните железопътни операции между 4 пристанища - Бургас, Варна, Солун и Александруполис.
Вероятно в най-скоро време ще бъде пуснат и пилотен товарен влак с цел да се направи оценка на съвместната инициатива.
Неделчо Съботинов
на 02.04.2007 в 13:31:30 #3Барут, чети цялата статия и не псувай, мърсиш форума и не е приятно.
barut
на 02.04.2007 в 13:27:59 #2Пускат пилотен товарен влак по трасето Бургас - Александруполис.... двете страни се договориха за развитието на една обширна мрежа за въздушен транспорт ... Бах го у влака, въздушен транспорт ли се води вече?
Шуменец
на 02.04.2007 в 12:31:11 #1Това е интерсна новина. Досега не бях се замислял, че ако има една добре поддържана двупосочна ЖП линия Бургас-Александрополис и две добре оборудвани пристанища за бързо товарене и разтоварване на корабни контейнери, то стратегическото значение на Босфора би могло значително да намалее... или ?!?