В момента най-търсени са печатните издания между 20 и 50 стотинки, заявява за Money.bg главният редактор на „Икономически живот" Георги Вулов. Той смята, че днес едно печатно издание задължително трябва да има своя Интернет страница.
Примерите в това отношение са много - например „Уолстрийт джърнъл", издание което развива както печатна, така и интернет форма, всяка от които има своя идентичност. По този начин се увеличава шансът за привличане на рекламодатели, които според водещите журналисти все повече се насочват към Интернет изданията. Вулов смята, че интеграцията между Интернет изданието и печатната форма е бъдещата гаранция за успех.
Икономическите теми, въпросите за свободното време и туризма стават все по-атрактивни, споделя главният редактор на Money.bg Димитър Събев. За съжаление родните издания, свързани с туристическата тематика, залагат на преводни материали, което формира фалшива реалност за читателската аудитория.
Все още не е отшумяла тенденцията медиите да се използват като плоско оръжие за налагане на политически решения и икономически интереси, смята Димитър Събев и посочва за пример как български бизснесмен си е купил медия, която е пуснала материали срещу него.
Читателският интерес се повишава при негативни събития, убедени са главният редактор на Finance.news.bg Явор Римски и главният редактор на News.bg Милослав Йосифов. Финансовата криза провокира читателите и интересът към икономическите издания нарасна, заяви Явор Римски.
Криминалните събития също продължават да бъдат привличат голяма аудитория. Хората изпитват нужда да се обединят от някаква кауза - например случая с полицая в Бояджик, който се противопоставя на група роми, които искат да разкъсат националния трибагреник, случая с граничаря в Бургас, който е стрелял по нарушител, коментира Милослав Йосифов.
Той е получил много обаждания от хора, които са поискали да бъде открита сметка на полицая от Бояджик, за да му помогнат. Общото журналистическо мнение е, че хората се дразнят от политици и депутати и вероятно това няма да се промени и за в бъдеще.
Не само у нас тиражът на печатните медии пада.
Световната финансова криза удари и американската преса. Тиражите на най-големите американски вестници са паднали драстично през последните 6 месеца, информира АФП.
Тиражите на 507 ежедневника в САЩ са намалели средно с 4,64%, от общо 40 млн. до 38 млн. броя.
"Ню Йорк Таймс", "Ню Йорк Дейли", "Вашингтон Поуст" и "Лос Анджелис Таймс" са сред най-големите и най-популярни вестници, чийто тираж е паднал - на "Ню Йорк Таймс" с 3,58%, на "Лос Анджелис Таймс" - с 5,20 %, на "Ню Йорк Дейли" - с цели 7,16%.
В "Лос Анджелис Таймс" дори обмислят съкращаване на персонала с 10%. Тиражът на вестника е слязъл до очевидно незадоволителните за огромна държава като САЩ 625 421 броя дневно.
Рекордьор в спад на тиража сред големите издания е "Чикаго Трибюн" - със 7,75%.
Единствените вестници, чийто тираж се задържа и дори бележи известен растеж, са "USA Today" и "Уолстрийт Джърнъл" - с по 0,01% и при двата. За да оцелеят, регионални вестници като "Бъфало Нюз", "Нюздей", "Тайм-Юнион" и други обмислят размяна на статии и фотографии.
Негово величество читателят поставя своите изисквания и рано или късно налага своите теми на медиите и политиците.