И на автомобилния пазар Китай има намерение да стане водещ световен играч. Най-големият автомобилен производител на Китай планира сливане със свой основен конкурент, за да има в бъдеще по-добри позиции спрямо производителите в Европа и Япония: Spiegel.

Партньори в сливането ще са най-големите китайски производители на автомобили Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) и Nanjing Automobile Corp. (NAC). Заедно те ще засилят конкурентноспособността си спрямо мултинационалните концерни. Още в петък производителите са подписали заявление за намерение за пълно сливане, което е било отразено в китайските медии.

В международен план, SAIC вече има съвместни проекти с Volkswagen и General Motors, а пък NAC работи с Fiat. Ако двата китайски гиганта се слеят, специалисти предричат до 2010 година обем на продукцията от два милиона автомобила.

Всички дейности ще се вършат съвместно - от проектирането през производството до пласмента. В момента работна група води преговори. За постигане на сливането е нужно съгласието на общините, обаче оттам надали ще дойдат трудности: обединението е в унисон с политиката на правителството към консолидация на индустриалните предприятия.

Вестниците в Шанхай говорят също за „поглъщане" на по-малкия производител от Нанджинг, който преди две години се противопостави на SAIC в надпреварата за купуването на банкрутиралия британски производител Rover.

Още през 2004 SAIC купиха технологията на двата модела на Rover - 25 и 75. На тази основа през 2006 година на пазара бе изкарана лимузината Roewe 750.