Върховният административен съд потвърди решението на КЗК от месец юли 2009 г., за санкция на "Проктър енд Гембъл интернешънъл опърейшънс" СА заради подвеждаща реклама на новаторска технология за отстраняване на петна и предотвратяване на бъдещото им появяване на препарата Ариел Прозим 7.
На базата на влязлото в сила решение на Комисията, всички физически и юридически лица, на които са причинени вреди, дори когато нарушението не е било насочено директно срещу тях, имат право да подадат искове за обезщетение.
Повод за санкцията бе фактът, че излъчваната в България реклама не съдържа ясната информация, че е задължително многократно предварително третиране на дадена материя с препарата за постигане на желания ефект, съобщават от КЗК.
В решението си Върховният административен съд казва, че премълчаването на съществена информация за продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като формира предпочитание към рекламирания продукт за сметка на други.
Според съда, за да е заблуждаваща една реклама не е задължително наличието на вредоносен резултат. Достатъчно е само да съществува възможност за увреждане интересите на конкурент вследствие на рекламата.
Решението на ВАС е окончателно.