Асоциацията разполага с данни за 87 страни, а държавите, в които влаковете се ползват най-често имат доста сходни показатели. Добро покритие на жп-линиите, ефективно и точно разписание и по-слаба конкуренция от друг вид транспорт.
За никого не е чудно защо хората в по-богатите страни като Франция и Япония пътуват доста с влакове. Това е обаче тенденцията и в по-бедните държави като Беларус и Индия, в които железопътните линии са наследство от комунистически или колониален период.
В контраст на всичко досега, в САЩ където автомобилът и самолетът са номер едно стане ли дума за пътешествия, средно на година пътуванията с влак са по 29.9 км на човек.
aizi
на 29.07.2007 в 11:55:27 #8има само два по бързи локомотива в бг.единия може да се движи с 150 а другия е последна дума на техниката под наем от сименс.най-добрата скорост за бг е 160-200 км ч.влакове движещи се с над 300 консумират много енергия и съответно услугата е скъпа и неприложима за нас до момента.но има и влакове чиято технология позволява движение по нормални линии със скорост30-40% по голяма от обикновените.те са пригодени за планински терени и линии с повече криви.(завои) не знам защо бдж не се концентрират върху тази технология.предстои да се доставят 25 ел.влака от сименс с макс.скорост 160.но те са за регионални превози.
ББ
на 28.07.2007 в 22:53:50 #7Положението вместо да се подобрява става по-зле. Преди 10-15 г. влаковете се движеха на места със скорост до 140 км/ч, а сега максималната скорост е 120 км/ч и тези участъци са намалели с около 2 пъти. Железните пътища са направени по архаична технология от времето на Първата световна. ПО време на Втората световна немците са имали по-добре изградена железопътна мрежа от нас в момента. Във всяко едно отношение сме много зле, но в ЖП транспорта най-много изпъква.
smirn0ff
на 27.07.2007 в 23:49:07 #6а пък че ЖП линиите са в отвратително състояние - така е!
smirn0ff
на 27.07.2007 в 23:47:38 #5абе ние да го хванем тоя влак пък после да го изпускаме... мен винаги ми е било гнус като се кача във влак на БДЖ
Шуменец
на 27.07.2007 в 21:23:43 #4В България влакове които да се движат с 300-400 км/ч и след 30 г. няма да има. Дори и в момента обаче ползваните вагони и локомотиви дават възможност за скорости до 160 км/ч. Проблема е в изключително лошото състояние на ЖП линиите и липсата на пари за съвременна техника за качествена и модерна поддръжката на трасетата. Когато влаковете в България започнат да се движат със 100-120 км/ч на ''бавните'' участъци и с 140-160 км/ч на правите и равни участъци и пътя София - Варна се взема за 4-4,5 часа, може и да надминем швайцарците по возене, но...
Kreten
на 27.07.2007 в 17:50:43 #3Искам да си купя влак!
Abadbobata
на 27.07.2007 в 14:10:53 #2Влакът е най-ефективния и най-безопасния транспорт.
Яростен
на 27.07.2007 в 13:47:45 #1ние сме на майната си