Българо-немският консорциум „Кей джи маритайм шипинг", единствен останал кандидат за закупуването на параходство „Български морски флот" след подбора на Агенцията по приватизация, няма проблеми с финансирането на сделката.

Необходимите доказателства за това вече са представени пред Агенцията за приватизация - казал е за варненския вестник „Народно дело" Кирил Домусчиев, представител на компанията - купувач. Поводът за медийната му изява са станали слуховете, че приватизацията на БМФ се бави заради липса на банка кредитор.

Припомняме, българо-немската компания предложи цена от 440 млн. лева за 70 на сто от акциите на параходството и АП заяви, че е изключително доволна от такава цена.

През есента на 2007 г. в наддаването за българското параходство участваха общо 21 компании. От тях в късата листа АП остави три компании, а от тези три, против всички правила на конкуренцията, си избра само една фирма, с която да преговаря до края.

Преди да бъдат отхвърлени във втория рунд, индийските кандидати от Essar Shipping and Logistics твърдяха, че цената на БМФ е $700 млн., или около един милиард лева.

Представителят на спечелилите наддаването с един участник заявява, че компанията му само чака одобрението на Министерски съвет. „Кога това ще се случи и в кое заседание на МС, не знаем и не зависи от нашите желания".

"Не бих искал да коментирам глупави слухове. Несериозно е, тъй като процедурата има определени срокове, които се спазват от купувача, а задължително условие при подаване на окончателната оферта беше да се извърши плащане на депозит и предоставят надлежно документи, удостоверяващи възможността за плащане, иначе офертата ни не би била приета."

Администрацията на параходството остава във Варна, както и досега. Това опровергавало „друг упорит слух" от последния месец, че централният офис ще бъде изнесен от морската столица. Глупавите слухове гласели, че централата може да бъде или в София, или в Германия с изнесен офис в Бургас.

По повод притесненията, че предстоят съкращения на възрастни служители в предпенсионна възраст, Домусчиев е отговорил: „Със сигурност няма да съкращаваме хора, които могат да бъдат полезни и необходими на дружеството. Недостигът на моряци и по-специално на капитани и офицери в световен мащаб е голям."