Нова форма на интерактивна телевизия ще бъде тествана през тази Коледа, информира The Independent. Целта е зрителят да може да контролира посланието на телевизията.

Концепцията, базирана на развита от BT технология, при участието на редица други технологични и медийни компании, позволява на зрителите да структурират новинарските бюлетини, документалните материали и дори драмите, за да изявят предпочитанията си, първоначално като използват текстови съобщения и с опция за дистанционно управление.

Наречен „телевизия с променящ се облик" (shape-shifted TV), форматът ще дебютира по Финландската телевизия непосредствено след Коледа с романтичната драма Неочаквани любовници. Зрителите ще могат да оказват влияние върху изхода от любовния роман, въвеждайки текстово избора си между две възможности. Програмата ще се излъчва четири пъти, показвайки 10 версии на любовната история, базирани на обратната връзка със зрителя.

Дог Уилямс, проектният директор в BT, казва, че технологията е далеч по-сложна от предишните опити за интеракции със зрителите като гласуване на телевизионно риалити шоу. Технологията използва словесно разпознаване, за да разбере какво потребителят желае и може автоматично да редактира шоу, така че историята да е подходяща за конкретния човек.

Концепцията ще направи телевизионните предавания по-интерактивни, отразявайки по-гъвкавата структура на интернет съдържанието. Концепцията също ще помогне на производителите на съдържание да утилизират филмовия метраж, който предлага различни версии за финалната развръзка и ще генерира различни потребители.

Моделите за масово разпространение не са приложими, когато като медиен продуцент осигуряваш съдържание по жицата, което може да се адресира до един човек от публиката и да персонализира съдържанието", казва Уилямс.

Ръководителят на проекта посочва, че производителите на съдържание могат да създадат „светове от истории", които зрителите ще изследват, вместо линейни истории. Това дава възможността медийните компании да се нагаждат според променящите се вкусове на зрителя. Уилямс казва, че проектът засяга най-вече документалните и новинарски програми, където зрителите могат да определят типа на предметите, от които са заинтересувани, но може да се използва и за теледрами. „Вероятно никога няма да създадем класически филм, но ще създадем неустоимо преживяване в съзвучие със зрителя".

BT разработва проекта за „променящ се облик" в резултат от изследването върху интерактивното телевизионно съдържание. По-рано през този месец телекомът пусна телевизионната услуга BT Vision, която се разпространява по броудбанд.