Електромобилите ще станат масови, когато средната цена на едно ново возило се понижи до 27 хил. паунда или около 30 хил. евро, има реален пробег от 470 км и може да се зареди напълно за 31 минути, сочи ново глобално изследване, проведено от производителя на моторни масла Castrol и компанията майка BP, предаде Autocar.
Проучването е обхванало общо 10 хил. потребители в осем страни - Китай, Индия, САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Норвегия и Япония, като едва след пет години средностатистическият купувач на нова кола ще се замисли да се сдобие с електрическа такава.
Водещият критерий за закупуването на такова превозно средство е цената, която е откроена като решаваща за 38% от анкетираните, на второ място е времето, необходимо за зареждането (28%) и едва на трето остава пробегът (20%). Това се дължи на факта, че ако батерията може да се презареди бързо, потребителите няма да обръщат особено внимание на пробега - все пак колко често някой човек се замисля за дистанцията, която може да измине с един резервоар гориво на колата си с двигател с вътрешно гориво?
Най-чувствителни откъм цената на нов електромобил се оказват британците, които биха искали цената да се понижи до 22,5 хил. паунда, а най-толерантни към нея са в Германия и Япония, където тя съответно е 28,5 хил. паунда и 31 хил. паунда.
Същевременно в отделните страни самите купувачи изтъкват различен хоризонт относно срокът, който ще е необходим на електромобилите, за да бъдат разпространени масово. Докато в пет от държавите това се очаква да се случи след десетилетие, във Великобритания и Япония ще са нужни около 13 години.
Купувачите в Китай обаче очакват най-краткия срок за това - през 2027 г. Причината за това по всяка вероятност са щедрите субсидии, които потребителите в страната получават. Това обаче означава, че пазарът през следващите години ще остане силно зависим от политиките на Китайската комунистическа партия, която спорадично предлага подпомагането на сегмента да бъде намалено или отстранено.
pallini
на 30.09.2020 в 15:42:44 #1Батерия от 100 кWh за да се зареди за 0,5 часа май е нужно 200 кW инсталация. За пример една професионална кухня, която прави на ден 1500 порции се нуждае от 80-100 кW. Една еднофамилна къща има кабел за не повече от 30 кW, Нормалните за сега електрокари (България беше втора в света по техното производство) искат по 13-20 КWH за 100 клм пробег. Та ако работническата класа иска коли с тия данни и цена колкото на скъпо колело ще трябва доста да почака. Ако електрокарите станат повече от 50% и критерия за ефективност е 31 мин, а не например 32, как ще се направят тия зареждащи DC електростанции с по 10 БР kолoнки всяка с по 200 кW и колко ще струва тая закачка, никой още не открехва завесата да погледнем истинската картина. На времето никой не е вярвал на колите с мотори с вътрешно горене. Така и сега скептиците като мен са много, не защото искаме консервативно да спираме прогреса, а защото както Мечо Пух е казал - всяко нещо струва друго нещо.