Електромобилите ще станат масови, когато средната цена на едно ново возило се понижи до 27 хил. паунда или около 30 хил. евро, има реален пробег от 470 км и може да се зареди напълно за 31 минути, сочи ново глобално изследване, проведено от производителя на моторни масла Castrol и компанията майка BP, предаде Autocar.

Проучването е обхванало общо 10 хил. потребители в осем страни - Китай, Индия, САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Норвегия и Япония, като едва след пет години средностатистическият купувач на нова кола ще се замисли да се сдобие с електрическа такава.

Водещият критерий за закупуването на такова превозно средство е цената, която е откроена като решаваща за 38% от анкетираните, на второ място е времето, необходимо за зареждането (28%) и едва на трето остава пробегът (20%). Това се дължи на факта, че ако батерията може да се презареди бързо, потребителите няма да обръщат особено внимание на пробега - все пак колко често някой човек се замисля за дистанцията, която може да измине с един резервоар гориво на колата си с двигател с вътрешно гориво?

Електромобилите може да причинят ценова криза на пазарите за метали

Електромобилите може да причинят ценова криза на пазарите за метали

При един от сценариите на Wood Mackenzie, добивът на литий ще трябва да се изстреля с над 10 пъти за 5 години

Най-чувствителни откъм цената на нов електромобил се оказват британците, които биха искали цената да се понижи до 22,5 хил. паунда, а най-толерантни към нея са в Германия и Япония, където тя съответно е 28,5 хил. паунда и 31 хил. паунда.

Същевременно в отделните страни самите купувачи изтъкват различен хоризонт относно срокът, който ще е необходим на електромобилите, за да бъдат разпространени масово. Докато в пет от държавите това се очаква да се случи след десетилетие, във Великобритания и Япония ще са нужни около 13 години.

Купувачите в Китай обаче очакват най-краткия срок за това - през 2027 г. Причината за това по всяка вероятност са щедрите субсидии, които потребителите в страната получават. Това обаче означава, че пазарът през следващите години ще остане силно зависим от политиките на Китайската комунистическа партия, която спорадично предлага подпомагането на сегмента да бъде намалено или отстранено.

Как да спечелите от революцията при електромобилите

Как да спечелите от революцията при електромобилите

Oт ключови доставчици на оборудване и производители на батерии, до европейски автомобилни гиганти, които навлязоха агресивно на пазара