Докато главният изпълнителен директор на Nvidia (NVDA), Дженсън Хуанг, направи голямо впечатление на тазгодишното технологично изложение CES в Лас Вегас, автомобилната индустрия беше тази, която открадна шоуто.

От нови концептуални коли, самоуправляващи се камиони, инфоразвлекателни системи от следващо поколение и дори летящи автомобили - автомобилните новости грабнаха заглавията на CES тази седмица. В крайна сметка автомобилите вече са основна част от потребителските технологии. Ето най-важните истории от базираната в Лас Вегас технологична конференция:

Honda прави голям фурор... и Sony се присъединява към надпреварата

Honda (HMC) представи двете си най-нови EV концепции на CES - първите два модела от новата серия 0 Series на чисто електрически автомобили: прототипите Honda 0 SUV и Honda 0 Saloon. Въпреки че все още са прототипи, двата модела са планирани за пускане в Северна Америка през 2026 г.

Техният дизайн представлява отклонение от досегашния стил на Honda - SUV има ретро-футуристичен вид, а "Saloon" е клиновидно удължено комби, напомнящо за Lamborghini. Двете превозни средства също ще използват бордовата операционна система ASIMO на Honda за електромобили от следващо поколение, както и чипове от Renesas Electronics, които ще позволят Ниво 3 (или "шофиране с изключени очи", както го нарича Honda) на автономно управление.

Honda също показа актуализирана версия на своя седан Afeela 1 - съвместен проект с гиганта за битова електроника Sony (SONY).

Afeela има по-традиционен вид, въпреки че някои автомобилни експерти го сравняват с Lucid Air. Интериорът е напълно от Sony - с табло на цял екран, захранвано от софтуера на Sony, включително възможност за игра на PS5 игри и други развлекателни функции.

Въпреки че колата не е напълно нова - тя дебютира миналата година - сега има нова цена и подобрено клиентско изживяване. Купувачите могат да закупят автомобила от уебсайта на компанията и да го вземат от представителство.

"Ние възприемаме директен подход към потребителя, за да опростим клиентското изживяване и да повишим удовлетворението ви", каза Шуго Ямагучи, главен изпълнителен директор на Sony Honda Mobility of America, за Afeela. Той добави, че цената ще започва от $90 000, цитира Yahoo Finance. "Всички процеси - от резервация до продажба - се извършват чрез нашия уебсайт."

Въпреки че Honda представи три нови EV модела за американския пазар, компанията остава предпазлива относно производството на EV в САЩ заради плановете на новоизбрания президент Доналд Тръмп да отмени данъчните кредити и стимули за EV. Honda разполага с голяма фабрика в Охайо и планира изграждането на "EV Hub" там.

"Поради инициативите на Тръмп може да сме много внимателни как ще започнем производството", каза Нория Каихара, изпълнителен вицепрезидент на Honda, на CES. "Може би ще трябва да отложим началото на производството на EV моделите."

Nvidia: Разбира се

Nvidia и нейният ръководител, Дженсън Хуанг, също привлякоха вниманието с автомобилните си проекти.

"Работим върху самоуправляващи се автомобили от известно време", каза Хуанг пред Дан Хоули от Yahoo Finance на CES тази седмица, отбелязвайки, че технологията на Nvidia за автономно шофиране вече е настроена да генерира 5 милиарда долара годишни продажби за производителя на AI чипове.

Хуанг разкри платформата Cosmos на Nvidia, предназначена за разработчици да симулират своя софтуер за самоуправляващи се превозни средства - поредният тласък на компанията на автомобилния пазар.

"Ако това вече е бизнес за 5 милиарда долара за нас, представете си колко голям ще бъде, когато има 100 милиона нови [самоуправляващи се] коли годишно", добави Хуанг. "Това вероятно ще се превърне в една от най-големите роботизирани и компютърни индустрии в света."

Nvidia обяви нови партньорства с Toyota (TM) за захранване на компютърни и автономни технологии за следващото поколение EVS, както и с Aurora Innovation (AUR) - компания за автономни камиони, която ще използва специализираните чипове на Nvidia. Най-новият чип DRIVE Thor на Nvidia е базиран на архитектурата на последните чипове Blackwell AI.