Корейският производител Hyundai достави първите седем водородни камиона на клиенти в Швейцария. Компанията ще произведе общо 50 през тази година, напомня Reuters.
Камионите, използващи водород, са по-подходящи за дълги курсове спрямо електрическите, тъй като имат по-голям пробег и се презареждат по-бързо. Производството им обаче е скъпо, което забавя и масовото им популяризиране.
Изследване на McKinsey през януари посочва, че когато се вземе предвид ефективността и разходите през целия живот на камионите, тези с водородно задвижване ще достигнат паритет по разходи с дизеловите до 2030 г.
Hyundai си партнира с швейцарски компании за изграждането на цялата верига, която покрива производството на водород, зарядни станции и сервизи за камионите. Сред клиентите са веригата супермаркети Migros.
Придобиването им не изисква първоначална вноска от страната на купувачите, като те ще плащат месечни вноски. До 2025 г. Hyundai се надява да достави 1 600 камиона в страната.