Министри от кабинета в Германия и висши ръководни кадри ще се срещнат днес, за да обсъдят начини да намалят замърсяването в градовете без да се налага да бъдат забранявани изцяло дизеловите автомобили, както и да повишат пострадалата репутация на местната автомобилна индустрия, пише Reuters.

Откакто Volkswagen призна, че е мамил на тестовете за вредни емисии през септември 2015 г., правителството на канцлера Ангела Меркел е под натиск, че не прави достатъчно, за да намали замърсяването от автомобилите, както и че е "твърде близко" до автомобилните производители.

Проблемът стана централна тема преди националните избори, които ще се проведат следващия месец, и правителството се опитва да демонстрира, че взима мерки. Междувременно природозащитниците постигат успех след успех в съда, карайки големите градове да въвеждат нови забрани.

Министрите обаче се притесняват, че това може доведе до тежък удар над автомобилната индустрия - най-големият износител в Германия и работно място за около 800 000 души.

"Трябва да спасим дизела, но трябва да направим и скок към ерата на електрическите коли, казва Армин Лашет, премиер на региона Северен Рейн-Вестфалия, дом на множество автомобилни заводи.

Източници на Reuters твърдят, че след срещата днес едва ли ще бъдат отправени изисквания към автомобилните производители да правят скъпи промени, а най-вероятно ще трябва да обновят софтуера на около два милиона автомобила.

Дали обаче това ще е достатъчно - остава неясно.