Глобалният недостиг на полупроводници ще продължи да вреди на продажбите на британски и европейски автомобили през цялата 2022-а година, а вероятно и през 2023-а. Това заявиха от Асоциацията на производителите и търговците на моторни превозни средства (SMMT).
Експертите подчертават, че проблемът в Европа е най-сериозен във Великобритания. На Острова един от всеки шест нови автомобила, продадени през 2021-а година, е бил електрически или плъгин хибрид.
Регистрациите на нови автомобили се увеличават с бавни темпове както в Европа, така и във Великобритания, но очаквания край на кризата с чипове все още е далеч.
Глобалният недостиг на полупроводници, използвани в редица индустрии, засегна най-силно автомобилната. Кризата принуди автомобилните производители по целия свят да съкратят или преустановят производството на нови коли.
Това от своя страна доведе до повишаване на цените както на новите, така и на употребяваните превозни средства - на фона на силно търсене от страна на потребителите. Един автомобил изисква средно между 1500 и 3000 чипа.
От SMMT смятат, че в момента е много важно да се работи в посока за намаляване на цените на електрическите автомобили в Европейския съюз и Великобритания, както и за подобряване на инфраструктурата за зареждане, особено на улицата.
В цяла Европа и Америка осигуряването на достъп до зареждане за хората, които паркират колите си на улицата, все още е голямо предизвикателство. Разходите за електромобили и опасенията за таксуването им все още са най-големите пречки пред хората, обмислящи да си купят кола без двигател с вътрешно горене.