Рейтингът за сигурност срещу кражба сред популярните модели автомобили е съставен от руски застрахователи. Той може да се използва за информация на шофьорите при вземане на решение за покупка на кола, а от застрахователните компании - при определяне на общите застрахователни премии. Какви са заключенията на проучването, пише autonews.ru.

Всерусийският съюз на застрахователите (ВСС) представи нов рейтинг срещу кражба на 10 популярни марки и модела автомобили от различни ценови сегменти и класове. В същото време те нямат пряка връзка с тяхната популярност сред похитителите: застрахователите се ръководиха от собствените си предпочитания.

Моделите бяха разделени на пет двойки въз основа на подобни параметри: Volkswagen Polo - Hyundai Solaris, Skoda Kodiaq - Hyundai Tuscon, Mazda6 - Infiniti QX 50, Mercedes-Benz GLE - Lexus LX, Mazda CX-5 - Mitsubishi Outlander.

Снимка 509785

Как беше проверена сигурността на моделите

Проучванията са проведени в съответствие с методическите материали "Критерии и методология за оценка на ефективността на стандартната защита на автомобила срещу кражба", разработени от ВСС. От организацията обясняват, че такива рейтинги се съставят в редица западни страни, но те не са подходящи за Русия, тъй като кражбите в тази страна имат свои специфики.

Експертите оцениха пет параметъра: колко са защитени вратите на каросерията, предния капак, капака на багажника, остъкляването на купето и ефективността на стандартните аларми. За всички тези параметри, като цяло, всеки модел може да спечели до 1000 точки. В резултат на това Mercedes-Benz GLE и Mazda 6 станаха лидери в класацията по набраните общ брой точки. В самото дъно на списъка останаха Mitsubishi Outlander и Hyundai Solaris.

Модел / точки

MERCEDES-BENZ GLE - 633

MAZDA 6 - 626

INFINITI QX 50 - 617

MAZDA CX-5 - 600

SKODA KODIAQ - 587

LEXUS LX - 585

VOLKSWAGEN POLO - 530

HYUNDAI TUCSON - 495

HYUNDAI SOLARIS - 440

MITSUBISHI OUTLANDER - 392

За отбелязване е, че при тестване на стандартната алармена система Infiniti QX 50 и Mercedes-Benz GLE изкараха по 125 точки, Lexus LX - 112 точки. Останалите модели получиха 0 точки. От ВСС обясниха това с факта, че седем модела просто нямаха стандартна аларма.

"Проверката на стандартните алармени системи се състоеше в оценка на нейната работа, когато нарушители се опитаха да отворят вратите, предния капак и багажника, както и работата на настройките на паметта против кражба", обясни един от авторите на рейтинга. "Така че, ако алармата се е включила и крадците първо са изключили клемите на батерията и след това са ги включили отново, алармата трябва да продължи да работи."

Общо застрахователите, които се опитаха "да откраднат колата", преминаха през 10 контролни точки на стандартна защита. "Например, ние също използвахме параметър като достъп до клаксона. Звуковият сигнал при опит за кражба от системата за сигурност идва от автономната сирена и клаксони. Оказа се, че клаксонът на Lexus LX може да бъде изключен и характерният звук става по-тих ", заявиха от Всеруския съюз на застрахователите.

Кои са най-крадените автомобили в Германия?

Кои са най-крадените автомобили в Германия?

Крадат се малко по-стари автомобили, тъй като новите са по-трудни за задигане, казват застрахователи

В същото време стана ясно, че Infiniti QX 50 и Mercedes-Benz GLE нямат заключване на кормилния вал и това лишава моделите от 95 точки при оценката на стандартната защита срещу кражба. Автомобилните производители компенсират това, като добавят заключване на ръчната спирачка.

Експертите проучиха и колко стабилни са системите против кражба сред ретранслаторите - на жаргона на похитителите те се наричат ​​"въдици" или "дълга ръка". Счита се, че тези устройства са много ефективни при прихващане на сигнала, получен от превозни средства, оборудвани с безключови входни системи.

"Факт е, че системата за безключово влизане е разработена от един производител на електронни микросхеми и почти всички автомобилни компании я използват", обясниха от ВВС. "И ако се появи устройство, което може да предава сигнала на поне една марка, то най-вероятно ще бъде подходящо за всички останали автомобили. Възможността за препредаване беше взета предвид при тестовете и включена в резултатите."

Защо е необходим този рейтинг

Както казаха във ВСС, резултатите могат да служат като допълнителен критерий за избор на автомобил и информация за целесъобразността на допълнителната защита срещу кражба. Производителите от своя страна получават стимули за подобряване на сигурността на своите превозни средства и препоръки за защита на слабостите. От своя страна застрахователните компании могат да се ръководят от данните за рейтинга при определяне на всеобхватни застрахователни ставки и да оценят възможните си разходи.

Понастоящем застрахователните компании плащат годишно 10-12 милиарда рубли за риск от кражба. Както е посочено от ВСС, организацията има комитет по автомобилното застраховане, който използва данните от този рейтинг в своята работа. В същото време шофьорите все още не виждат пряка връзка между индикаторите с висок рейтинг по отношение на защитата срещу кражба и размерите на тарифите за застраховка.

Колко са чуждестранните автомобили в Русия. Кои се крадат най-много?

Колко са чуждестранните автомобили в Русия. Кои се крадат най-много?

И по двата показателя уверено водят японските и южнокорейските марки

Застрахователите обясниха, че не подчертават влиянието на броя на получените точки върху модела в ставката по каско, която зависи от много параметри, включително риска от инцидент и необходимостта от покриване на щетите.

По-малко защитените "корейци" и "японци"

Алексей Курчанов, експерт в популярния уебсайт за борба с кражбите Ugona.net, нарече съставения рейтинг "едностранен". Той отбеляза, че като цяло повечето от изброените в рейтинга автомобили се считат за доста крадени на пазара. В същото време, според него, моделите могат да имат значително различна комплектация, включващи различни нива на защита.

"Много при оценката на качеството на защита на даден модел зависи от различните версии на неговото оборудване. Например, почти всички основни премиум модели имат стандартна аларма. Но в същото време има много модели, при които това е само опция - аргументира Курчанов. - На Solaris алармата се появява само в горната конфигурация, а в основата имат стандартни имобилайзери. Ако вземем модели Lexus, тогава дори и най-висококачественото стандартно оборудване на практика не предпазва от кражба. "

Говорейки за защита срещу най-бързата кражба - препредаване на сигнала, при която действието на стандартния ключ се удължава, Курчанов отбеляза, че основните версии на популярните модели по отношение на оборудването на практика не са се променили напоследък.

"Малцина наистина са започнали да внедряват нови технологии - например в случая редица модели Jaguar и Land Rover. Марката обеща да въведе подобрена защита срещу ретранслацията на Volkswagen, но до момента това не се е случило ", каза експертът.

Според Курчанов по отношение на защитата на електронното си оборудване от хакерство германските марки са сред лидерите. Говорим за защита срещу хакване на електронни ключове с помощта на кодове

"От 2015 г. на автомобили на Volkswagen Group е внедрена система с индивидуални ключове за криптиране. При същия сценарий корейските и японските автомобили са на по-ниско ниво и не са защитени от подобно хакване ", сподели опитът си експертът.

Според него по отношение на защитата срещу хакване на електронни бордови мрежи, когато с помощта на специално оборудване недоброжелателите регистрират допълнителни ключове в паметта на системата на автомобила, най-интересно са защитени германците, особено моделите на VW Group.

"Премиум моделите имат прилична защита в това отношение, а "японците" и "корейците" все още отстъпват. Сега Toyota премина от надстройка на електронната система за защита към маркировка - специални микроточки започнаха да се прилагат за автомобили. Но засега от системата има много да се желае: тази маркировка се отмива лесно и не я виждам като сериозна пречка за кражба ", смята представителят на Ugon.net.

В заключение експертът разкритикува качеството на инсталирането на защитни системи при дилърите. "На евтини популярни модели, като Solaris, в автокъщите се инсталират допълнителни системи против кражба: аларми, различни брави. Но от качеството на инсталацията има много какво да се желае. Ето защо, за по-добра защита, ви съветвам да инсталирате системи против кражба в профилирани центрове, а не стрийминг центрове, те ще бъдат правилно конфигурирани и инсталирани по правилния начин ", обобщи експертът в бранша.

Снимка 509784

Autonews припомня, че първият подобен рейтинг беше представен от ВСС през 2019 г. - тогава експертите оцениха автомобилите, които са по-често от други застраховани с комплексна застраховка. През 2019 г. Renault Duster и Hyundai Creta показаха най -слабите от всички в десетката . Лидери бяха Toyota Camry с 614 точки и Land Rover Range Rover със 740 точки.