Японският производител на автомобили Nissan работи съвместно с НАСА върху нов тип батерия за електрически превозни средства, съобщиха от компанията в петък. Иновативните батерии ще се зареждат по-бързо и ще бъдат по-леки и същевременно безопасни.
Новият изцяло твърдотелeн вид батерии ще замени литиево-йонните батерии, които в момента използват електрическите автомобили. Те ще бъдат с размер около половината на настоящите батерии и ще се зареждат напълно за 15 минути, вместо за няколко часа.
"Сътрудничеството с американската космическа програма, както и с Калифорнийския университет в Сан Диего, включва тестване на различни материали", каза корпоративният вицепрезидент на компанията Казухиро Дои, цитиран от АBC News. Той аргументира сътрудничеството като каза, че НАСА и "Нисан" се нуждаят от един и същ вид батерия
Nissan и НАСА използват така наречената "платформа за оригинални материали", компютъризирана база данни, в която се тестват различни комбинации, за да се прецени кой от стотиците хиляди материали работи най-добре , обясни Дои.
Целта е в новите батерии да се избегне използването на скъпи материали като редки метали, които са необходими за производството на литиево-йонни батерии.
Nissan залага и на историческия си опит с електрическия автомобил Leaf, който дебютира на пазара през 2010 г. Компанията е продала повече от половин милион бройки от този модел, въпреки че технологията на батериите е различна. Батерията на Leaf не е имала големи инциденти по пътищата и някои части от технологията ще бъдат използвани, като ламинирането на батерията, например.
Други автомобилни производители, включително японския конкурент Toyota Motor Corp., както и Volkswagen от Германия и американските автомобилни производители Ford Motor Co. и General Motors Co., също работят върху нов вид батерии.
Наскоро General Motors и японският автомобилен производител Honda Motor Co. съобщиха, че работят съвместно върху следващото поколение електрически превозни средства.
Изпълнителният вицепрезидент на Nissan Кунио Накагуро отбеляза, че компанията е изключително конкурентоспособен и че батерията, която разработват, заедно с НАСА ще "промени играта".
Интересът към електрическите превозни средства нараства поради опасения относно използването на изкопаеми горива, допринасящи за изменението на климата и замърсяването.
Nissan Motor Co., базиран в Йокохама, се бори, за да остави зад гърба си скандала с бившия си изпълнителен директор Карлос Гон. Той беше арестуван през 2018 г. по различни обвинения за финансови злоупотреби в Япония, но избяга зад граница в края на 2019 г. и сега живее в Ливан.