В опитите си да отговори на промените в автомобилната индустрия японски производител на стомана е напът да направи сериозен пробив, който да позволи бъдещите модели коли да имат с 30% по-леки шасита.

За Nippon Steel автомобилните производители са едни от най-важните клиенти и заради това тя от години търси начин да остане конкурентоспособна на фона на новите изисквания в сектора, разказва Bloomberg.

Стоманата е един от основните материали в производството на автомобили още от времето на Хенри Форд. Тежкият метал обаче в последно време губи атрактивността си за компаниите от сектора, които търсят възможности да отговорят на новите изисквания за вредните емисии и разход на гориво.

Пример в това отношение е Ford Motor, която преди години реши да започне да прави своя най-добре продаван пикап F-150 предимно от алуминий.

В отговор на промените в автомобилната индустрия преди година от ръководството на Nippon Steel създават екип, който да търси начин да направи частите за коли по-леки, като използва нов подобрен вид стомана.

През януари тази година компанията обяви и първите резултати. Тя представи с 30% по-лека структура на автомобил, изработена изцяло от новия вид стомана.

Откритието на Nippon Steel може да върне интереса на автомобилните производители към метала, като им помогне в същото време да се съобразят с новите ограничения за вредните емисии.

Според изследователите от Ducker Worldwide в дори в Щатите, където изискванията не са толкова строги, колкото са тези в Европа и Китай, новите автомобили ще трябва бъдат със 7% по-леки, за да отговорят на стандартите.