Преди близо 50 години коженият интериор в автомобилите се смяташе за екстра лукс. Сега обаче в най-модерните хотели и домове няма и следа от кожа. Промяната цели да постигне устойчив дизайн в автомобилната индустрия.
На международното изложение в Ню Йорк британската компания Land Rover представи своята нова линя, изработена изцяло от веган материали без да използването на кожа. Моделите от тази колекция включваха Range Rover Evoque, Range Rover Velar и Jaguar I-Pace, пише Bloomberg.
"Все повее хора са загрижени за произхода на текстила и материала в превозното си средство, Новите интериори са предназначени да привлекат потребителите, ценящи висшия лукс, който се характеризира с техните екологични убеждения", казва Масимо Франсела, креативният директор на Range Rover.
За текстилните изработки марката е използвала евкалиптови влакна, за които се използва значително по-малко вода от традиционните материали като пластмаса и Алкантара. Британският производител използва и вълнена смес от текстилната фирма Kvadrat. Освен това Range Rover се спира на пожароустойчива и изключително издръжлива микрофибра, имитираща велур, произведена от рециклирани пластмасови бутилки - средно 53 на превозно средство. Всичко това създава съвсем различен автомобил, предназначен за добросъвестните богаташи.
Range Rover не е единствената марка, стремяща се към природосъобразно производство. Volvo заяви, че най-малко 25 процента от пластмасата в колите ѝ ще бъде от устойчиви материали, а не от петрол.
Toyota пък използва за възглавниците на седалките си гликол от възобновима захарна тръстика вместо гликол от нефт. Ford e разработил пенопласт от соя, а Faraday Future е оползотворила памука от изхвърлени дрехи.
Прогнозите на специалисти са че синтетичната кожа ще направи индустрията на стоъност $45 милиона, като се очаква автомобилите да бъдат второто по големина приложение за възобновими текстилни продукти след домовете.
Audi разработи устойчиви и дори въглеродно неутрални материали за своите електрически превозни средства. Седалките на Q4 e-tron SUV са изработени от рециклирана пластмаса, а e-tron GT предлага интериорна опция от синтетична кожа и рециклирани микрофибърни влакна.
В концепцията си Aicon, Audi представи покривала за седалки, изработени от Climatex, двуслойна тъкан с полиестерен връх и дъно от чиста вълна. Тя е разработена по такъв начин, че двата слоя могат да бъдат разделени по тип и рециклирани в края на живота на автомобила. Въпреки че не влизат още в производството, тези решения показват начина, по който Audi предвижда бъдещето на интериора.
Това екологично съревнование между марките води до допълнителна премия за тях от рядко използваните продукти и удовлетворение за потребителите, които мислят за Земята.
Болен сДСар
на 06.05.2019 в 09:49:21 #1А в още по следващите коли ще са от моркови и зеле