Походът на петрола към $100 за барел идва в точното време за автомобилните производители, които инвестират милиарди в преминаването от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електромобили, пише Bloomberg.
През този месец цените на петрола достигнаха 4-годишен връх, фокусирайки потребителите отново върху разходите по придвижване с автомобил на бензин или дизел срещу тези при електрическия мотор. За компаниите, които се готвят да изкарат на пазара рекорден брой електрически модели през 2019 г., ралито на петрола може да се окаже добра новина.
"По-високата цена на петрола е нов попътен вятър за електромобилите", казва Карлос Гон, председател на Renault SA и Nissan Motor Co.Производителите в Азия, Европа и САЩ планират нови модели във всички сегменти през 2019 г. - от евтини градски коли до мощни роудстъри, задвижвани от ток.
Автомобилните гиганти в Германия вече подготвят нови модели. SUV-то на Audi ще започне да се продава по-късно тази година. Mercedes ще ги последва със своя EQC през 2019 г. BMW също ще пусне Mini, задвижвано с електромотор.
В Япония продажбите най-вероятно ще се повишат с пускането на моделите на Honda Clarity и Urban. Nissan пък се готви да предложи Leaf с възможност за изминаване на по-дълго разстояние с един заряд.
А Китай, където се случват почти половината продажби в света, местни производители като BYD Co. и BAIC Motor Corp. също готвят нови модели с по-добри възможности, готвейки се за идването на Tesla Inc. и може би други чужди производители.
Дори ултра-премиум брандовете готвят електрически модели. Aston Martin ще пусне Rapide с максимална скорост 250 км/ч, а Porsche също готви спортен автомобил с две места и електрически мотор.
Общият брой на плъгин и електрическите модели, които ще се продават през 2019 г., ще набъбне с 20% до 216.
Въпреки че продажбите на тези модели все още са малък дял от общите, темпът на растеж е впечатляващ. През второто тримесечие доставките подскочиха със 77 процента на годишна база до 411 хил. автомобила в световен мащаб, по данни на Bloomberg NEF.
Очаква се и зарядната инфраструктура да получи големи инвестиции. В Европа електрическите компании вече наливат средства в зарядни мрежи.