На снимката е поредното доказателство че в Поднебесната империя нямат никакво намерение да се отказват от “клонирането” - всъщност откровената кражба на продукти на чуждата интелектуалност. Независимо от тази откровенна кражба, производителят Zotye няма никакви угризения и ще покаже на автосалона в Пекин следващата седмица това копие на Porsche Macan.

Кражбата не спира само до външността – нови снимки на фотопапараците сочат, че общите неща с германския модел продължават и в интериора. Но запознатите с китайския пазар едва ли ще се учудят, че подобен плагиат като този “всъдеход” на Zotye ще излезе в продажба веднага след автосалона, пише auto-press.net. 

Подобни примери колкото щеш – миналата година компаниите Changan Auto и Jiangling Motors Corporation си сътрудничеха за производството на Landwind X7, едно пълно копие на Range Rover Evoque. Jaguar Land Rover се опита да предприеме мерки срещу тях, още повече че сам произвежда в Китай модела си, но в крайна сметка се отказаха (или ги отказаха!). 

Докато в нормалния свят автомобилните компании успешно защитават активите си от такива посегателства, то съдебен иск против китайски производители на тяхна територия по принцип се игнорира от местните власти. 

В Zotye SR8 е използват четирицилиндров турбо мотор 2 л с мощност 142 кВт/193 к.с. на Mitsubishi. Предавателната кутия е механична, петстепенна или автоматична със сдвоен съединиетел. Колата излиза в продажба през лятото, цената тръгва от 170 000 юана /45 430 лв/, докато оригиналният Porsche Macan струва 588 000 юана /157 120 лв/.

И това не е Mercedes-Benz G, а Beijing BJ80

Снимка 229380

Източник: auto-press.net

На китайския пазар тази седмица излиза всъдеходът Beijing BJ80 одрал кожата на класическия “гелендеваген”. Автомобили са с еднакви габарити на купето и дизайн на близнаци. В салона също има куп еднакви елементи, като приборното табло с облицовка имитираща дърво, големия волан и тапицерия. 

Конструкцията на Beijing BJ80 е с носеща рама, задвижването е постоянно на двете оси с блокировка на междуосевия диференциал и има понижаваща предавка. Предлага се с два агрегата – дизелов турбомотор 2,8 л, 163 к.с. и бензинов, 2,3-литров турбоагрегат с мощност 250 к.с.

Цената засега още не е обявена, но по принцип в такива случаи е от два до три пъти по-ниска отколкото на оригиналния немски автомобил.