Някои от най-големите автомобилни производители в света обявиха нов джойнт венчър с цел обща мрежа от зарядни станции в САЩ, съобщава "Ройтерс". Обединението ще се възползва от субсидиите, които администрацията на президента Джо Байдън предлага и ще стане основен конкурент на инфраструктурата на Tesla - макар някои от присъединилите се да работят с компанията на Илон Мъск.

Контекст: В САЩ има два основни отворени стандарта - CCS и NACS на Tesla. Мъск даде достъп на други компании до част от мрежата си като алтернатива на това да премине към фаворизирания до момента от Вашингтон CCS.

Tesla изпреварва германските автомобилни производители в надпреварата за електромобили, не само в Китай

Tesla изпреварва германските автомобилни производители в надпреварата за електромобили, не само в Китай

Проблемът при германските производители е, че се бави производството на ключови модели

Към момента станциите за бързо зареждане в САЩ са около 30 000. Те са доста скъпи - до 200 000 долара бройката. 18 000 от тези зарядни са на Tesla, която има най-голямата мрежа и освен това продава 60% от новите електромобили в страната.

GM и Mercedes-Benz са сред производителите, които обявиха, че ще поддържат NACS от 2025 г. General Motors даже коментираха, че това ще им спести 400 млн. долара.

Детайли: Оказва се, че именно тези две компании, заедно със Stellantis, Hyundai Motor, Kia, Honda и BMW са в основата на новия алианс. Той си поставя за цел да изгради 30 000 зарядни станции в основните американски градове и по магистралите, като остава възможността и други да станат част от него.

Mercedes-Benz подкрепиха стандарта за зареждане на Tesla

Mercedes-Benz подкрепиха стандарта за зареждане на Tesla

Пореден голям производител ще използва зарядните станции на Мъск в САЩ

Тъй като част от производителите използват CCS, новите станции ще поддържат и него, и NACS - възползвайки се от по-ранното решение на Мъск да отвори стандарта. Местата за зареждане ще са подобни на бензиностанции - с паркинг, магазин, санитарно помещение и т.н.

Според анализатори с този ход производителите си спестяват значителни инвестиции за множество отделни мрежи, а в същото време ще имат по-голям контрол над потребителското изживяване и данните, които ще могат да събират за клиентите си - нещо, което Tesla никога няма да им даде и нещо, заради което даже Mercedes и BMW биха обединили сили.

 General Motors: Tesla ще ни спести $400 милиона като отваря  за нас мрежата си за зареждане на електромобили

General Motors: Tesla ще ни спести $400 милиона като отваря за нас мрежата си за зареждане на електромобили

През октомври 2021 г. GM заяви, че планира да инвестира 750 милиона долара за инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства в САЩ и Канада

Официалната позиция на GM е, че новият алианс няма да има влияние върху поетите по-рано ангажименти.

Освен мрежата на Tesla, конкуренти не липсват и в лицето на Electrify America на Volkswagen и на компании, специализирани в зареждането на електрически коли.

Какво следва: Целта на Белия дом е до 2030 г. да има 500 000 зарядни станции за електромобили на територията на САЩ. Конкуренцията със сигурност ще спомогне за това.