Автомобилният гигант Porsche разработи прототип на водороден двигател, който може да се монтира в луксозни спортни автомобили и който се равнява по производителност на култовия 4,4-литров осемцилиндров бензинов двигател V8, събщава Hydrogen Central. В сравнение с бензиновия обаче, новият двигател на водород постига по-нисък разход на гориво и нулеви въглеродни емисии.
Проектът на водещия автомобилен производител започна преди едва шест месеца и е завършен изцяло в цифров вид с помощта на сложни виртуални симулации на двигателя. Отправна точка за впрягането на новия тип енергия е цифровият набор от данни на бензиновия аналог, който осигурява референтните стойности, на които трябва да отговаря.
За чистото изгаряне на водорода турбокомпресорите трябва да осигуряват около два пъти повече въздушна маса, отколкото в еквивалентните бензинови двигатели. В случая основният проблем идва от по-ниската температура на газовете. Конвенционалните турбокомпресори не могат да решат този проблем и затова Porsche Engineering проучва четири алтернативни концепции.
Всички те се състоят от няколко турбокомпресора с електрическо задвижване, някои от които са комбинирани с допълнителни регулиращи клапани във въздушната система или с компресори с електрическо задвижване. Всяка конфигурация има своите предимства и недостатъци, като точният вариант зависи до голяма степен от предназначението на двигателя.
Крайният резултат е двигател, задвижван с водород, с максимална мощност от 440 kW и максимална скорост от 261 км/ч. Това прави двигателят напълно равен с бензиновия аналог.
Цената на водородния двигател, след като влезе в серийно производство, ще бъде сравнима с тази на бензиновия модел, казват от Porsche.