Платформите за електронна търговия на китайските компании Alibaba и JD.com са счупили всички предишни рекорди в най-голямата глобална онлайн разпродажба в Китай за Деня на ергените (на необвързаните) тази година.
Това е 12-та година на Фестивала на разпродажбите, но тази година неговият формат се промени донякъде. Ако по-рано продажбите продължаваха 24 часа на 11 ноември, то тази година, за да стимулира потребителската активност, която е намаляла поради пандемията COVID-19, стоките с отстъпка могат да бъдат закупени на отделни витрини от 1 до 11 ноември.
В резултат на това по време на периода на продажбите GMV (оборот от продажби на стоки и услуги, брутна стойност на стоките - бел. ред.) от платформите за онлайн търговия на Alibaba достигна 498,2 милиарда юана (74,1 милиарда долара). Миналата година тази сума бе 268,4 милиарда юана.
От Alibaba заявиха, че тази година повече от 250 000 марки, включително 31 700 чуждестранни и 5 милиона магазина са взели участие в разпродажбите. В същото време се отбелязва, че продажбите на 474 бранда са надхвърлили 100 милиона юана. Също така се посочва, че броят на поръчките за една секунда през пиковия период е достигнал 583 хиляди.JD от своя страна съобщи, че обемът на транзакциите през периода на продажбите от 1 до 11 ноември е достигнал 271,5 милиарда юана (близо 41 милиарда долара), спрямо 204,4 милиарда юана за миналата година.
Ден на ерегените (Гуангунцзе) се отбелязва в Китай всяка година на 11 ноември. Това се дължи на факта, че датата се състои от четири единици. Денят на ергена започва да се чества в края на 90-те години на XX век в един от университетите в град Нанкин, чиито студенти са предимно мъже и нямат "половинка" в живота, припомня 1prime.ru. Този ден "самотниците" правят покупки, за да се утешат по някакъв начин. Тази традиция се превърна в тенденция през последните години и китайските молове и онлайн търговците на дребно организират огромни продажби през този ден.
Първият фестивал за разпродажби на Alibaba с едва 27 търговски компании се провежда през 2009 година. Тогава целта на събитието беше да насочи вниманието към важността на електронната търговия. През последните 10 години обаче събитието се превърна в най-голямата разпродажба в света, като сумата на покупките надхвърля мащаба на американските "Черен петък" и "Кибер понеделник" взети заедно.