Акциите на Amazon поевтиняха с над четири процента след края на търговията в четвъртък, след като гигантът отчете по-слаби от очакваните резултати за третото тримесечие на 2021 г. и направи разочароваща прогноза за празничния период, предава CNBC.

Amazon е изправена пред забавящ се ръст на продажбите, тъй като потребителите се завръщат във физическите магазини, а самата компания страда от проблеми с доставките. Приходите през третото тримесечие растат с 15 процента, при 37 процента ръст година по-рано.

За последните три месеца на годината Amazon прогнозира продажби между $130 млрд. и $140 млрд. - ръст между 4 процента и 12 процента. Анализатори очакваха 13,2 процента ръст до $142,1 млрд.

Главният изпълнителен директор Анди Джаси заяви, че компанията очаква "няколко милиарда долара" допълнителни разходи заради недостига на работна ръка, по-високите заплати, проблемите в доставните вериги и увеличената цена на транспорта.

Amazon вече е предприела стъпки за справяне с препятствията, включително добавянето на нови пристанища и увеличение на броя самолети и камиони.

По-рано този месец е-търговецът заяви, че планира да наеме още 275 хил. служители, които да помогнат с обработката на покупките в празничния период. Тя е изправена пред по-високи разходи за работна ръка, тъй като е по-трудно да намери и да задържи служители. Сред тях са еднократен $3 000 бонус при започване на работа и нови придобивки като плащане на таксите за образование в колеж.

Главният финансов директор Браян Олсавски заяви, че очаква $4 млрд. допълнителни разходи, свързани със заплатите и други.

Оперативната печалба през четвъртото тримесечие ще бъде между $0 и $3 млрд., при $6,9 млрд. година по-рано.

През миналото тримесечие продажбите през интернет нарастват с 3 процента до $49,9 млрд., а тези във физически магазини растат с 13 процента до $4,27 млрд. За първи път в историята ѝ приходите от услуги са по-високи от тези от продажбите на дребно. Amazon Web Services, приходите от реклама и от Prime достигат $55,9 млрд., а от продажбите на дребно възлизат на $54,9 млрд.

Стратегията "Солимо": Как Amazon унищожава търговците, които използват платформата

Стратегията "Солимо": Как Amazon унищожава търговците, които използват платформата

Нови документи доказват практиката - колкото и компанията на най-богатия човек в света да отрича